El treball dinvestigació que a continuació es presenta és el resultat de la reflexió sobre la pràctica que he anat acumulant en la meva tasca com a professora de ciències socials a letapa secundària obligatòria durant divuit anys. Recull, bàsicament, lexperiència i la recerca dels darrers cursos escolars.
El punt de partida d'aquesta recerca tracta de comprovar si, a través de la pràctica de l'argumentació en laprenentatge del coneixement social, els estudiants de secundària elaboren un pensament més qualitatiu.
Aquesta hipòtesi es recolza en dos models teòrics: d'una banda, en la definició de coneixement social i en la caracterització dun model didàctic per a lensenyament de les ciències socials; i, d'una altra banda, en el disseny de la metodologia i els materials didàctics i la seva experimentació per a:
- Analitzar i caracteritzar el pensament social que elaboren els estudiants a través de l'argumentació.
- Fer propostes de millora per a l'adquisició dun pensament social més qualitatiu a les escoles.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados