Aquest treball analitza la incorpor ació dels estudis superiors de Turisme a la universitat, a Catalunya, a partir de la implantació de la diplomatura de Turisme (DT), l'any 1997, fins l'any 2008, previ a la implantació dels graus de Turisme (GT). La investigació s'ha plantejat des d'una perspectiva acadèmica (l'anàlisi dels plans d'estudis dels diferents centres) i de mercat (l'anàlisisobre l'evolució de l'oferta de places de nou accés a la DT, i sobre l'evolució de la demanda ? les sol·licituds, les assignacions i les matrícules ? ) . Les dades resultants permeten afirma r que la DT no va ser una carrera homogènia en e ls diferents centres d'estudis, adscrits o integrat s, que van aprofitar els criteris de flexibilitat establerts per la legislació vigent a fi de configurar els respectius plans d'estudis. També s'ha constatat que el mercat de la DT va ser un mercat d'oferta (amb excedent de places) , atomitzat , poc planificat i majoritàriament privat. La incorporació dels estudis de Turisme a la universitat no va estimular - ne la demanda, malgrat l'aparició de l'oferta de places a preu públic.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados