Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Lectura Estratègica dels Problemes Matemàtics a l'Educació Primària

  • Autores: María Carmen Balaguer Fábregas
  • Directores de la Tesis: Salvador Vidal Raméntol (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Internacional de Catalunya ( España ) en 2009
  • Idioma: catalán
  • ISBN: 9788469310144
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Albert Arbós (presid.), Núria Arís Redó (secret.), Mar Moreno Moreno (voc.), Joaquim Pèlach y Busóm (voc.), Pere Puig Calvó (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Dialnet Métricas: 1 Cita
  • Resumen
    • La tesi pretén demostrar la validesa d'un programa d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'educació primària, en base a un reforçament de la lectura dels problemes matemàtics. La fonamentació teòrica d'aquest programa és la Concepció Constructivista de l'Ensenyament i Aprenentatge i la metodologia utilitzada en la implementació del programa és l'ensenyament i aprenentatge estratègic , aplicat segons la seqüència metodològica proposada per Monereo. Un altre element determinant va ser la presentació de continguts molt contextualitzats a la realitat del grup al qual es va aplicar el programa. Els resultats aconseguits van confirmar la millora de rendiment dels infants des d'un punt de vista conceptual i procedimental, però sobretot una millora actitudinal relativa a un increment de motivació per la tasca. Els principis psicopedagògics en els que es fonamenta el model d'intervenció són: Prevenció del fracàs, atenció a la diversitat, foment del pensament crític, motivació, globalització i contextualitzacó i ensenyament estratègic.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno