“Beyond the syllabus”: Morris Isaacson High School’s struggle for human equality under the Apartheid education system, 1958–1990
págs. 475-493
“Ils n’en font ni métier ni marchandise”: imprimerie et commerce du livre scolaire chez les Frères des écoles chrétiennes en France au 18e siècle
págs. 494-515
págs. 516-527
págs. 528-540
Reading themselves through an icon: pedagogic episteme and functional differentiation as moulds for John Dewey’s reception in Spain, 1898–1939
págs. 541-559
The “Haunting Silence”: autobiographical accounts of secondary teaching in twentieth-century Ireland
págs. 560-577
págs. 578-587
Photography and education in Republican soldier newspapers in Spain (1936–1939)
Avelina Miquel Lara, Bernat Sureda Garcia, Francesca Comas Rubí
págs. 588-610
Enseigner l’histoire à l’heure de l’ébranlement colonial: Soudan, Égypte et empire britannique (1943–1960)
Es reseña de:
Enseigner l’histoire à l’heure de l’ébranlement colonial. Soudan, Égypte et empire britannique (1943–1960) by Iris Seri-Hersch, Paris, IISMM/Karthala, 2018. ISBN: 978-2-8111-1970-6
págs. 611-612
Educación, Historia y Sociedad: el legado historiográfico de Antonio Viñao
Antonio Francisco Canales Serrano
Es reseña de:
Educación, historia y sociedad: el legado historiográfico de Antonio Viñao / coord. por Pedro Luis Moreno Martínez
Tirant lo Blanch, 2018. Monografías. ISBN 978-84-17203-77-1
págs. 613-615
Formación de los Sistemas Educativos Nacionales en Hispanoamérica: el caso ecuatoriano, 1895–1912
Es reseña de:
Formación de los Sistemas Educativos Nacionales en Hispanoamérica. El caso ecuatoriano, 1895–1912 by Gabriela Ossenbach, Quito, Universidad Andina Simón Bolívar – Corporación Editora Nacional, 2018, ISBN 978-9978-19-902-2
págs. 615-617
Friedrich Adolph Wilhelm Diesterweg
Es reseña de:
Friedrich Adolph Wilhelm Diesterweg Sämtliche Werke, II. Abteilung, Band XXIV: Briefe, amtliche Schreiben und Lebensdokumente aus den Jahren 1832 bis 1847, bearb. von Sylvia Schütze, hrsg. von Manfred Heinemann und Sylvia Schütze, Berlin, Akademie Verlag, 2014, ISBN 978-3-05-005682-1
págs. 617-619
Madrid, ciudad educadora, 1898-1938: memoria de la escuela pública. Ensayos en torno a una exposición
Es reseña de:
Madrid, ciudad educadora 1898-1938: memoria de la escuela pública : ensayos en torno a una exposición
María del Mar del Pozo Andrés (coord.), Museo de Historia de Madrid
Ayuntamiento de Madrid, Oficina de Derechos Humanos y Memoria, 2019. ISBN 978-84-7812-800-6
págs. 619-620
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados