págs. 9-18
A search for our queer ancestors in education: Ella flagg young
págs. 19-40
“We didn’t think it would be well received”: The gay alliance of students’ legal victory over virginia commenwealth university, 1974-1976
págs. 41-75
págs. 77-109
págs. 111-144
Women’s physical exercise and gymnastics in Uruguay: Bodies, gender, and sexualities in physical education teacher training in the 1950s
págs. 145-180
From chastity education to the inclusion of sexual minorities?: Textbooks on ethics (dōtoku) and hygiene (hoken) in contemporary Japan
págs. 181-216
They want to authorize homosexuality!: (hetero)sex(ual) education and gender in dispute, argentina, 1991-1997
págs. 217-250
Peronismo, ingenieros y estudiantes: El conflicto entre la Universidad Obrera Nacional y las instituciones de ingeniería en Argentina (1955-1959)
págs. 253-281
Educación intercultural en España: del asimilacionismo franquista a la década de 1990
págs. 283-310
págs. 311-346
págs. 347-380
El papel institucional y empresarial en la Formación Profesional vasca: algo más que un apoyo coyuntural
págs. 381-412
Trabajos escolares de la memoria en Argentina: Lecturas y preguntas desde el Estado Español sobre la enseñanza del pasado reciente
págs. 413-446
Enseñanza activa y trabajo: La editorial Salvatella y la renovación pedagógica a través de la revista Avante. España, 1931-1960
págs. 447-482
Looming deprofessionalization: State interventions into the operation of professional institutions of secondary teacher training in hungary in the early twenties
págs. 483-512
Es reseña de:
La modernización de la enseñanza tras la Ley General de Educación: contextos y experiencias / coord. por Carmen Sanchidrián Blanco
Tirant lo Blanch, 2022. ISBN 9788419226266
págs. 535-540
Es reseña de:
El profesorado en España: Huellas de una historia de relaciones entro lo público y lo privado / Jesús Manso Ayuso (ed. lit.), Bianca Thoilliez Ruano (ed. lit.)
Narcea, 2022. ISBN 9788427729155
págs. 541-545
Es reseña de:
Education and the body in Rurope (1900-1950). Movements, public health, pedagogical rules and cultural ideas
Simonetta Polenghi (ed. lit.), Andràs Németh (ed. lit.), Tomaš Kasper (ed. lit.)
Berlin : Peter Lang, 2021
págs. 547-552
Es reseña de:
Per una storia dell’assistenza ed educazione dell’infanzia abbandonata nelle Marche. Il brefotrofio di Osimo dal primo Ottocento al secondo dopoguerra
Sofia Montecchiani
Macerata : Eum, 2021
págs. 553-556
VV. AA. Mujeres imprescindibles. Educadoras en la vanguardia del siglo XX
Es reseña de:
Mujeres imprescindibles: Educadoras en la vanguardia del siglo XX / Joan Soler Mata (aut.), Ana Romero Masiá (aut.), Raquel Vázquez Ramil (aut.), Dolores Cotelo-Guerra (aut.), Víctor-Manuel Juan Borroy (aut.), María del Mar del Pozo Andrés (aut.), Miel A. Elustondo (aut.), Núria Simó Gil (aut.), Carmen Agulló Díaz (aut.)
Kalandraka, 2022. ISBN 9788413431406
págs. 557-563
Es reseña de:
Moral and political values in teacher education over the time. International perspectives
Nick Mead (ed. lit.)
London : Routledge, 2023
págs. 565-570
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados