Cultural universality and specificity of student engagement in school (2016) Lam, Shui-Fong Jimerson, Shane R. Shin, Hyeonsook Cefai, Carmel Veiga, Feliciano H. Hatzichristou, Chryse Polychroni, Fotini Kikas, Eve Wong, Bernard P. H. Stanculescu, Elena Basnett, Julie Duck, Robert Farrell, Peter Liu, Yi Negovan, Valeria Nelson, Brett Yang, Hongfei Zollneritsch, Josef British journal of educational psychology Vol. 86 Núm. 1 Pág. 137-153
- Número de citas: 9 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 6 EDUCACION 6
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
The role of work-based learning for student engagement in vocational education and training: an application of the self-system model of motivational development Vol. 37 Núm. 3 Pág. 877-900 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Nouwen, Ward
Clycq, Noel
Struyf, Annemie
Donche, Vincent
|
Orientations to Happiness and University Students’ Engagement during the COVID-19 Era Vol. 11 Núm. 1 Pág. 50-67 ARTICULO | 2022 | International Journal of Educational Psychology |
Durón Ramos, Maria Fernanda
Perez, Miguel
Chacón Andrade, Edgardo René
|
Multidimensional research on university engagement using a mixed method approach Vol. 24 Núm. 2 Pág. 65-96 ARTICULO | 2021 | Educación XX1 |
Benito Mundet, Helena
Llop Escorihuela, Esther
Verdaguer Planas, Marta
Comas Matas, Joaquim
Lleonart, Ariadna
Orts Alis, Marta
Amadó Codony, Anna
Rostán Sánchez, Carles
|
Assessing the added value of the self-system model of motivational development in explaining school engagement among students at risk of early leaving from education and training Vol. 36 Núm. 2 Pág. 243-261 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Nouwen, Ward
Clycq, Noel
|
Connections between Teachers’ Motivational Behaviour and School Student Engagement Vol. 19 Núm. 53 Pág. 165-184 ARTICULO | 2021 | Electronic journal of research in educational psychology |
Brandisauskiene, Agne
Cesnaviciene, Jurate
Bruzgeleviciene, Ramute
Nedzinskaite Maciuniene, Rasa
|
Effects of social and individual school self-concepts on school engagement during adolescence Vol. 35 Núm. 1 Pág. 73-91 ARTICULO | 2020 | European journal of psychology of education |
Bakadorova, Olga
Lazarides, Rebecca
Raufelder, Diana
|
Apoyo social percibido e implicación escolar del alumnado de educación secundaria Vol. 77 Núm. 272 Pág. 123-141 ARTICULO | 2019 | Revista española de pedagogía |
Fernández Lasarte, Oihane
Goñi Palacios, Eider
Camino Ortiz de Barrón, Igor
Ramos Díaz, Estíbaliz
|
Estudio comparativo entre educación superior y media Vol. 22 Núm. 2 Pág. 165-185 ARTICULO | 2019 | Educación XX1 |
Fernández Lasarte, Oihane
Ramos Díaz, Estíbaliz
Goñi Palacios, Eider
Rodríguez Fernández, Arantzazu
|
Apoyo social percibido, implicación escolar y satisfacción con la escuela Vol. 22 Núm. 2 Pág. 6 ARTICULO | 2017 | Revista de psicodidáctica |
Gutiérrez Sanmartín, Melchor
Tomás Miguel, Jose Manuel
Romero, Isabel
Barrica, José Marcos
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024