The Moderator Role of Perceived Emotional Intelligence in the Relationship between Sources of Stress and Mental Health in Teachers (2016) ARTICULO Pulido Martos, Manuel López Zafra, Esther Estévez López, Fernando Augusto Landa, Jose María The Spanish Journal of Psychology Núm. 19 Pág. 7-10

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Trait emotional intelligence as buffer of mood of in-service and pre-service teachers of preschool and elementary education during the impact of COVID-19
Trait emotional intelligence as buffer of mood of in-service and pre-service teachers of preschool and elementary education during the impact of COVID-19 Vol. 39 Núm. 3 Pág. 487-495 ARTICULO
2023 Anales de psicología
Martínez Saura, Helena Fuensanta Sánchez López, María Cristina Pérez-González, Juan Carlos
Competencia emocional en docentes de Infantil y Primaria y estudiantes universitarios de los Grados de Educación Infantil y Primaria
Competencia emocional en docentes de Infantil y Primaria y estudiantes universitarios de los Grados de Educación Infantil y Primaria Núm. 42 Pág. 9-33 ARTICULO
2022 ESE
Martínez Saura, Helena Fuensanta Sánchez López, María Cristina Pérez-González, Juan Carlos
Self-perceived instructional competence, self-efficacy and burnout during the covid-19 pandemic
Self-perceived instructional competence, self-efficacy and burnout during the covid-19 pandemic Vol. 11 Núm. 2 Pág. 496-512 ARTICULO
2021 EJIHPE
Pellerone, Monica
Teachers' well-being in times of Covid-19 pandemic
Teachers' well-being in times of Covid-19 pandemic Núm. 15 Pág. 203-217 ARTICULO
2021 IJERI
Alves, Regina Lopes, Teresa Precioso, José
Analyzing the role of emotional intelligence on work engagement among teachers. An application of the job demands-resources theory
Analyzing the role of emotional intelligence on work engagement among teachers. An application of the job demands-resources theory
2021 Universidad de Málaga
Mérida López, Sergio
When pre-service teachers’ lack of occupational commitment is not enough to explain intention to quit
When pre-service teachers’ lack of occupational commitment is not enough to explain intention to quit Vol. 25 Núm. 1 Pág. 7 ARTICULO
2020 Revista de psicodidáctica
Mérida López, Sergio Extremera Pacheco, Natalio
Inteligencia emocional en distintos colectivos
Inteligencia emocional en distintos colectivos Vol. 1 Núm. 4 Pág. 19-37 ARTICULO
2020 Know and Share Psychology
Berrios Martos, M. Pilar Pulido Martos, Manuel Augusto Landa, Jose María López Zafra, Esther
Principales resultados de investigación sobre Inteligencia Emocional en Docentes Españoles
Principales resultados de investigación sobre Inteligencia Emocional en Docentes Españoles Núm. 6 Pág. 170-193 ARTICULO
2017 ReiDoCrea
Aguayo Muela, Álvaro del Carmen Aguilar Luzón, María del Carmen

* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024