The transition from informal to formal mathematical knowledge (2013) Purpura, David J. Baroody, Arthur J. Lonigan, Christopher J. Journal of educational psychology Vol. 105 Núm. 2 Pág. 453-464

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Early symbolic numeracy and gross, fine, and perceptual-motor skills in Mexican preschool children
Early symbolic numeracy and gross, fine, and perceptual-motor skills in Mexican preschool children Núm. 51 Pág. 1452-1462 ARTICULO
2024 Retos
Benavides Pando, Elia Verónica Jiménez Lira, Carolina Paz García, Daniela Susana Susperreguy, María Inés Palma Gardea, Lucia Consepcion Mondaca Fernández, Fernando
Unique and combined effects of quantitative mathematical language and numeracy instruction within a picture book intervention
Unique and combined effects of quantitative mathematical language and numeracy instruction within a picture book intervention Vol. 116 Núm. 1 Pág. 1-19
2024 Journal of educational psychology
Purpura, David J. O'Rear, Connor D. Ellis, Alexa Logan, Jessica A. R. Westerberg, Lauren Ehrman, Patrick King, Yemimah A. Vander Tuin, Mackenna Nordgren, Inga Anderson, Kristen Cosso, Jimena Zippert, Erica L. Napoli, Amy R. Hornburg, Caroline Byrd Schmitt, Sara A. Dobbs-Oates, Jennifer
Assessment of an educational classroom app’s impact on preschoolers’ early numeracy skills
Assessment of an educational classroom app’s impact on preschoolers’ early numeracy skills Vol. 39 Núm. 1 Pág. 1-27 ARTICULO
2024 European journal of psychology of education
Tazouti, Youssef Thomas, Aude Hoareau, Lara Jarlégan, Annette Hubert, Blandine Luxembourger, Christophe
The mediating role of self-regulation in the relationship between parenting behaviors and early Mathematical development in Peruvian Preschool children
The mediating role of self-regulation in the relationship between parenting behaviors and early Mathematical development in Peruvian Preschool children Vol. 11 Núm. 3 Pág. 293-313 ARTICULO
2022 International Journal of Educational Psychology
Malaspina Quevedo, Martín García Ampudia, Lupe
The development of computational estimation in the transition from informal to formal mathematics education
The development of computational estimation in the transition from informal to formal mathematics education Vol. 36 Núm. 3 Pág. 845-864 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Sekeris, Elke Empsen, Michaël Verschaffel, Lieven Luwel, Koen
A symbolic knowledge of numbers
A symbolic knowledge of numbers Vol. 70 Núm. 3 Pág. 147-163 ARTICULO
2018 Bordón
Vasilyeva, Marina Weber, Lindsey Crawford, Lauren Veraksa, Aleksander N.
¿Qué hacen las educadoras de párvulos para enseñar matemáticas? Un estudio en salas chilenas
¿Qué hacen las educadoras de párvulos para enseñar matemáticas? Un estudio en salas chilenas Vol. 70 Núm. 3 Pág. 45-60 ARTICULO
2018 Bordón
Bautista Galeano, Leidy Caterine del Río, María Francisca Susperreguy, María Inés
Relación entre los argumentos dados en tareas de conservación de la cantidad y las estrategias de solución utilizadas al resolver problemas verbales de estructura aditiva
Relación entre los argumentos dados en tareas de conservación de la cantidad y las estrategias de solución utilizadas al resolver problemas verbales de estructura aditiva Vol. 16 Núm. 31 Pág. 95-106 ARTICULO
2017 REXE
Lagos Garrido, Olga Oyarzún Burgos, Carlos Eduardo
Competências de matemática e de literacia emergente
Competências de matemática e de literacia emergente Vol. 30 Núm. 1 Pág. 4
2017 Revista Portuguesa de Educação
Amaral, Joana Cruz, Joana Constante, Patrícia Pinto, Patrícia Almeida, Marta Lopes, Elisa Silva, Cristiana Macedo, Ana Monteiro, Liliana Oliveira, Teresa Cruz, Filipa

* Último cálculo de métricas Dialnet: 19-Nov-2024