The transition from informal to formal mathematical knowledge (2013) Purpura, David J. Baroody, Arthur J. Lonigan, Christopher J. Journal of educational psychology Vol. 105 Núm. 2 Pág. 453-464
- Número de citas: 9 (11.1% autocitas)
-
Ámbito Citas EDUCACION 5 PSICOLOGIA 3 DEPORTE 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Early symbolic numeracy and gross, fine, and perceptual-motor skills in Mexican preschool children Núm. 51 Pág. 1452-1462 ARTICULO | 2024 | Retos |
Benavides Pando, Elia Verónica
Jiménez Lira, Carolina
Paz García, Daniela Susana
Susperreguy, María Inés
Palma Gardea, Lucia Consepcion
Mondaca Fernández, Fernando
|
Unique and combined effects of quantitative mathematical language and numeracy instruction within a picture book intervention Vol. 116 Núm. 1 Pág. 1-19 | 2024 | Journal of educational psychology |
Purpura, David J.
O'Rear, Connor D.
Ellis, Alexa
Logan, Jessica A. R.
Westerberg, Lauren
Ehrman, Patrick
King, Yemimah A.
Vander Tuin, Mackenna
Nordgren, Inga
Anderson, Kristen
Cosso, Jimena
Zippert, Erica L.
Napoli, Amy R.
Hornburg, Caroline Byrd
Schmitt, Sara A.
Dobbs-Oates, Jennifer
|
Assessment of an educational classroom app’s impact on preschoolers’ early numeracy skills Vol. 39 Núm. 1 Pág. 1-27 ARTICULO | 2024 | European journal of psychology of education |
Tazouti, Youssef
Thomas, Aude
Hoareau, Lara
Jarlégan, Annette
Hubert, Blandine
Luxembourger, Christophe
|
The mediating role of self-regulation in the relationship between parenting behaviors and early Mathematical development in Peruvian Preschool children Vol. 11 Núm. 3 Pág. 293-313 ARTICULO | 2022 | International Journal of Educational Psychology |
Malaspina Quevedo, Martín
García Ampudia, Lupe
|
The development of computational estimation in the transition from informal to formal mathematics education Vol. 36 Núm. 3 Pág. 845-864 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Sekeris, Elke
Empsen, Michaël
Verschaffel, Lieven
Luwel, Koen
|
A symbolic knowledge of numbers Vol. 70 Núm. 3 Pág. 147-163 ARTICULO | 2018 | Bordón |
Vasilyeva, Marina
Weber, Lindsey
Crawford, Lauren
Veraksa, Aleksander N.
|
¿Qué hacen las educadoras de párvulos para enseñar matemáticas? Un estudio en salas chilenas Vol. 70 Núm. 3 Pág. 45-60 ARTICULO | 2018 | Bordón |
Bautista Galeano, Leidy Caterine
del Río, María Francisca
Susperreguy, María Inés
|
Relación entre los argumentos dados en tareas de conservación de la cantidad y las estrategias de solución utilizadas al resolver problemas verbales de estructura aditiva Vol. 16 Núm. 31 Pág. 95-106 ARTICULO | 2017 | REXE |
Lagos Garrido, Olga
Oyarzún Burgos, Carlos Eduardo
|
Competências de matemática e de literacia emergente Vol. 30 Núm. 1 Pág. 4 | 2017 | Revista Portuguesa de Educação |
Amaral, Joana
Cruz, Joana
Constante, Patrícia
Pinto, Patrícia
Almeida, Marta
Lopes, Elisa
Silva, Cristiana
Macedo, Ana
Monteiro, Liliana
Oliveira, Teresa
Cruz, Filipa
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 19-Nov-2024