A classification system for teachers’ motivational behaviors recommended in self-determination theory interventions (2023) Ahmadi, Asghar Noetel, Michael Parker, Philip Ryan, Richard M. Ntoumanis, Nikos Reeve, Johnmarshall Beauchamp, Mark Dicke, Theresa Yeung, Alexander Ahmadi, Malek Bartholomew, Kimberley J. Chiu, Thomas K. F. Curran, Thomas Erturan, A. Gokce Flunger, Barbara Frederick, Christina Froiland, John Mark González-Cutre Coll, David Haerens, Leen Jeno, Lucas M. Koka, Andre Krijgsman, Christa Langdon, Jody White, Rhiannon Lee Litalien, David Lubans, David Mahoney, John N. Nalipay, Ma. Jenina Patall, Erika A. Perlman, Dana J. Quested, Eleanor Schneider, Sascha Standage, Martyn Stroet, Kim Tessier, Damien Thogersen-Ntoumani, Cecilie Tilga, Henri Vasconcellos, Diego Lonsdale, Chris Journal of educational psychology Vol. 115 Núm. 8 Pág. 1158-1176
- Número de citas: 13 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas EDUCACION 6 PSICOLOGIA 3 DEPORTE 3
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 1
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
The effects of an SDT-based training program on teaching styles adapted to inclusive Physical Education Vol. 18 Núm. 37 Pág. 1-14 ARTICULO | 2025 | Espiral. Cuadernos del profesorado |
Ocete Calvo, Carmen
González Peño, Alba
Gutiérrez Suárez, Andrea
Franco Álvarez, Evelia
|
Students’ psychological needs’ frustration in Physical Education and intention to be physically active from a person-centred approach Vol. 17 Núm. 1 Pág. 11-20 ARTICULO | 2025 | Psychology, Society & Education |
González Peño, Alba
Franco Álvarez, Evelia
Ocete Calvo, Carmen
Coterón López, Javier
|
Unidad de trabajo en baloncesto para mejorar la motivación de estudiantes de formación profesional a través de la asignatura de actividades físico-deportivas de equipo Núm. 89 Pág. 24-50 ARTICULO | 2024 | EmásF |
Camacho Carranza, Ángel
Almagro Torres, Bartolomé Jesús
|
Motivation and satisfaction with choosing a teaching career as perceived by students and teachers Vol. 26 Núm. 2 Pág. 91-113 ARTICULO | 2024 | Multidisciplinary journal of school education |
Pudełko, Weronika
Wojtowicz, Agnieszka
|
Un camino hacia la innovación basada en evidencias | 2024 | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria |
Falcon, Samuel
|
A relación educativa e o seu impacto na motivación: principais desafíos Núm. 88 Pág. 3 | 2024 | Eduga |
Carrera González, Luis
Varela Portela, Cristina
|
Programa educativo para el fomento de la práctica de actividad físico-deportiva en mujeres y niñas con discapacidad intelectual Pág. 151-163 | 2024 | Educación inclusiva e innovadora |
Ocete Calvo, Carmen
|
Motivación en educación física y discapacidad intelectual Pág. 125-137 | 2024 | Educación inclusiva e innovadora |
Franco Álvarez, Evelia
|
Teacher autonomy support counters declining trend in intrinsic reading motivation across secondary school Vol. 39 Núm. 4 Pág. 4047-4065 ARTICULO | 2024 | European Journal of Psychology of Education |
Engler, Laura
Westphal, Andrea
|
Jigsaw Puzzle technique vs. traditional group work Vol. 18 Núm. 58 Pág. 69-79 ARTICULO | 2023 | Cultura, ciencia y deporte |
González Gálvez, Noelia
Vaquero Cristóbal, Raquel
Marcos Pardo, Pablo Jorge
|
The impact of a challenge-based learning experience in physical education on students’ motivation and engagement Vol. 13 Núm. 4 Pág. 684-700 ARTICULO | 2023 | EJIHPE |
Simón Chico, Luis
González Peño, Alba
Hernández, Ernesto
Franco Álvarez, Evelia
|
Educación Física con Significado (EFcS) Núm. 437 Pág. 1-9 | 2023 | Revista Española de Educación Física y Deportes |
Fernández Río, Javier
Saiz González, Pablo
|
Estrategias motivacionales como favorecedoras de la inclusión de personas con discapacidad intelectual Pág. 387-398 | 2023 | Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos |
Franco Álvarez, Evelia
Delgado Toledano, María
Ocete Calvo, Carmen
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 31-Mar-2025