Martínez Flor, Alicia

Doctor/a por la Universitat Jaume I con la tesis The effect of instruction on the development of pragmatic competence in the English as a foreign language context (2005) que ha recibido 4 citas.

Universitat Jaume I FILOLOGÍAS FILOLOGÍA MODERNA

Filología Inglesa

Número de publicaciones: 51 (33.3% citado)
Número de citas: 51 (21.6% autocitas)
keyboard_arrow_down Ver todos los ámbitos
Ámbito Citas
FILOLOGÍAS 37
Índice h: 4
Índice h5: 1
Promedio de citas últimos 10 años: 0.3
Promedio de citas últimos 5 años: 0.4
Edad académica: 20 años
Índice m: 0.20

Citas por año de emisión

Anualidad Citas
2025 1
2024 1
2023 4
2022 4
2021 6
2020 4
2019 1
2018 6
2017 3
2016 3
2015 5
2014 2
2013 7
2012 0
2011 1
2010 0
2009 3
2008 0
2007 0
2006 0
2005 0
2004 0
2003 0
2002 0
2001 0
2000 0
1999 0

Citas por año de publicación

Anualidad Publicaciones Citas
2022 1 1
2021 0 1
2011 0 5
2008 1 18
2007 6 2
2006 3 3
2005 7 14
2003 6 1
2002 5 4
1999 6 2
2000 3 0
2001 0 0
2004 4 0
2009 0 0
2010 1 0
2012 1 0
2013 0 0
2014 1 0
2015 0 0
2016 0 0
2017 0 0
2018 0 0
2019 1 0
2020 3 0
2023 1 0
2024 0 0
2025 0 0

Citas por tipo de publicación

Publicaciones en Dialnet Citas
29 Artículo de revista 32
21 Capítulo de libro 3
1 Libro 12

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 7

Publicaciones más citadas

Anualidad Publicación Tipo Citas
2008 Investigating Pragmatics in Foreign Language Learning, Teaching and Testing
Libro 12
2005 Towards a typology of modifiers for the speech act of requesting
Artículo ARTICULO 8
2002 Coursebooks and films in foreing language teaching
Artículo 4
2011 Research methodologies in pragmatics
Artículo ARTICULO 4
2008 Teaching intercultural communicative competence through the four skills
Artículo ARTICULO 3
2008 Teaching learners to appropriately mitigate requests
Artículo 3
2006 Learners' use of request modifiers across two University ESP disciplines
Artículo ARTICULO 2
2005 A theoretical review of the speech act of suggesting
Artículo ARTICULO 2
1999 Does language learners benefit from classroom interaction?
Artículo 2
2003 Requests in films and in efl textbooks
Artículo 1
2006 Is teaching how to "suggest" a good "suggestion"?
Artículo ARTICULO 1
2007 Politeness in Service Encounters: Teaching Suggestions from a Communicative Perspective
Capítulo 1
2007 Do EFL learners modify their requests when involved is spontaneous oral tasks?
Capítulo 1
2021 Fostering learners’ (meta)pragmatic awareness through film analysis
Artículo ARTICULO 1
2011 How to say “no” politely
Capítulo 1
2022 Teaching the pragmatics of English as an international language
Artículo 1

* Último cálculo de métricas Dialnet: 13-Feb-2025