Criado, Raquel

Doctor/a por la Universidad de Murcia con la tesis Patterns of Activity Sequencing in the Teaching of English as a Foreing Language and Their Effects on Learning (2008) que ha recibido 8 citas.

Universidad de Murcia FILOLOGÍAS FILOLOGÍA MODERNA

Filología Inglesa P93

Número de publicaciones: 40 (45.0% citado)
Número de citas: 65 (21.5% autocitas)
keyboard_arrow_down Ver todos los ámbitos
Ámbito Citas
FILOLOGÍAS P85 42
Índice h: 5
Índice h5: 0
Promedio de citas últimos 10 años: 0.8
Promedio de citas últimos 5 años: 0.0
Edad académica: 16 años
Índice m: 0.31

Citas por año de emisión

Anualidad Citas
2024 3
2023 2
2022 13
2021 1
2020 6
2019 6
2018 4
2017 2
2016 5
2015 8
2014 1
2013 0
2012 0
2011 0
2010 6
2009 8
2008 0
2007 0
2006 0
2005 0
2004 0
2003 0

Citas por año de publicación

Anualidad Publicaciones Citas
2017 3 6
2016 1 2
2013 2 8
2012 2 5
2010 1 11
2009 2 23
2008 8 9
2003 6 1
2004 0 0
2005 2 0
2006 1 0
2007 0 0
2011 0 0
2014 1 0
2015 2 0
2018 1 0
2019 0 0
2020 1 0
2021 1 0
2022 1 0
2023 2 0
2024 0 0

Citas por tipo de publicación

Publicaciones en Dialnet Citas
16 Artículo de revista 37
23 Capítulo de libro 19
1 Libro 1

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Publicaciones más citadas

Anualidad Publicación Tipo Citas
2009 English language teaching in Spain
Artículo ARTICULO 9
2013 A critical review of the Presentation-Practice-Production Model (PPP) in Foreign Language Teaching
Capítulo 8
2017 Anxiety and EFL Speaking in Spanish Compulsory and Non-compulsory Secondary Education
Artículo ARTICULO 6
2009 Vocabulary in EFL textbooks
Capítulo 5
2010 An attempt to elaborate a construct to measure the degree of explicitness and implicitness in ELT materials
Artículo ARTICULO 5
2012 Lexical frequency, textbooks and learning from a cognitive perspective. A corpus-based sample analysis of ELT materials
Artículo ARTICULO 4
2009 The distribution of the lexical component in ELT coursebooks and its suitability for vocabulary acquisition from a cognitive perspective
Artículo ARTICULO 4
2009 The universal character of the DEC>PRO cognitive sequence in language learning and teaching materials.
Artículo ARTICULO 3
2010 The impact of activity sequencing on the differences between ELT methods
Artículo ARTICULO 3
2016 Towards the validation of a scale for measuring the load of form focus and meaning focus of textbook activities in foreign language teaching
Artículo ARTICULO 2
2010 Cognitive underpinnings of repetitive practice in the learning of EFL
Capítulo 2
2009 Cognitive patterns in the acquisition of knowledge and the sequencing of activities in the organization of teaching
Capítulo 1
2003 Untrained secondary students’ use of predicting, skimming and scanning in L2 English within the first phase of a reading strategies training programme. Pedagogical implications.
Capítulo 1
2008 Activity sequencing in foreign language teaching
Capítulo 1
2009 The "Communicative processes-based model of activity sequencing" (CPM)
Artículo ARTICULO 1
2010 Activity Sequencing in Foreign Language Teaching Textbooks
Libro 1
2012 The "interface issue" in SLA
Capítulo 1

* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024