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El director de arte publicitario y las competencias del contexto visual con variables artísticas

    1. [1] Universidad Pontificia Bolivariana

      Universidad Pontificia Bolivariana

      Colombia

  • Localización: Grafica: documents de disseny gràfic = documentos de diseño gráfico = journal of graphic design, ISSN-e 2014-9298, Vol. 9, Nº. 17, 2021, págs. 29-36
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • The director of advertising art and the competences of the visual context with artistic variables
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El trabajo del director de arte dentro de una agencia publicitaria es la visualización estratégica, buscando soluciones a los retos gráficos en una comunicación visual cada vez más atractiva. Esto conlleva a que sus conocimientos están relacionados con el manejo conceptual y estético de la imagen. 

    • English

      The work of the art director within an advertising agency is strategic visualization, seeking solutions to graphic challenges in an increasingly attractive communication. Therefore, this advertising creative has tactical knowledge that helps him generate stagings that impact the memory of consumers. In order to convert the gestures of the image and the components of the scenography into interpretable codes, the art directors rely on their ability to give a symbolic value to those elements with their strengths based on aesthetics and art.


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