Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


A pilot study of quantification in child Catalan

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] Universidad Nacional de Educación a Distancia

      Universidad Nacional de Educación a Distancia

      Madrid, España

  • Localización: Zeitschrift für Katalanistik: Revista d'Estudis Catalans, ISSN-e 2199-7276, ISSN 0932-2221, Nº. 24, 2011, págs. 213-225
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      És ben sabut que els nens interpreten els quantificadors universals d’una forma diferent que els adults, com ja van mostrar Inhelder i Piaget; en aquest article presentem els primers resultats experimentals de la interpretació del quantificador universal tots en català, en nens de 3 a 7 anys. Observem que en un primer estadi (als 3 i 4 anys) incorren en errors subexhaustius i superexhaustius; els primers desapareixen en el període següent (als 5 anys), mentre que els errors superexhaustius persisteixen durant tot el període examinat. Adduïm, a més, que hi ha evidència en altres llengües que mostra que l’asimetria entre subjectes i objectes subjacent a aquest tipus d’errors no només afecta els quantificadors.

    • English

      Since the work of Inhelder and Piaget, children have been known to interpret universal quantifiers differently from adults; in this paper we present the first experimental results on the interpretation of the universal quantifier tots ‘all’ by speakers of Catalan aged 3 to 7. We observe an early stage (ages 3 to 4) in which children incur in underexhaustive and overexhaustive errors; while the first disappear at a later stage (at age 5), overexhaustive errors persist all through the period examined. Further, crosslinguistic evidence can be adduced to show that the asymmetry between subject and object underlying this kind of errors extends beyond the empirical domain of quantifiers.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno