Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El context per aprendre química en el projecte "Competències de pensament científic ESO 12-15"

  • Autores: Joan Aliberas Maymí, Santiago Izquierdo Ballester, Fina Guitart Mas
  • Localización: Educació Química. EduQ, ISSN-e 2013-1720, ISSN 2013-1755, Nº. 20, 2015, págs. 32-39
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • The context for learning chemistry in the project "Competencies of scientific thought ESO 12-15 (secondary education)"
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      The teaching of science today tends to suggest that involves «learning in context», a «modeling teaching» and «com-petence-based curriculum». This article reflects on the complementarity of these three purposes, illustrating it with units of the «Competencies of scientific thought ESO 12-15 (secondary education)» project. The 3rd ESO unit «From candle to the periodic table: manage chemical changes» is been analyzed from this perspective, and discussed the relationship between the context and the group to whom it is addressed and about the different learnings derived.

    • català

      L’ensenyament de les ciències actualment acostuma a proposar que impliqui «aprendre en context», un «ensenya-ment modelitzador» i un «currículum competencial». En aquest article es reflexiona sobre el caràcter complemen-tari d’aquests tres propòsits, i s’exemplifica amb les unitats del projecte «Competències de pensament científic ESO 12-15». S’analitza des d’aquesta perspectiva la unitat de 3r ESO «De l’espelma a la taula periòdica: gestionem els canvis químics», i es discuteixen les relacions entre el context i el grup a qui s’adreça i els diferents aprenentatges que se’n deriven.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno