Granada, España
El trabajo aborda el desarrollo de las clases en Enseñanzas Profesionales de Música durante el confinamiento causado por la pandemia. Se desvelan también las dificultades a las que tuvo que hacer frente el profesorado y las soluciones propuestas. Estamos ante una investigación cualitativa de corte fenomenológico en la que diecinueve docentes de Andalucía fueron entrevistados. Los resultados muestran la complejidad de la virtualización de las asignaturas musicales. Se evidencia también que, a pesar de ser el profesorado firme defensor de la enseñanza presencial, este hecho histórico podría abrir las puertas a nuevos planteamientos educativos antes no explorados en los Conservatorios.
The paper addresses the development of classes in Professional Music Teaching during the confinement caused by the pandemic. The difficulties that teachers had to face and the proposed solutions are also revealed. We are facing a qualitative research of a phenomenological nature in which nineteen teachers from Andalusia were interviewed. The results show the complexity of the virtualization of musical subjects. It is also evident that, despite the fact that the teaching staff is a firm supporter of face-to-face teaching, this historical fact could open the doors to new educational approaches not previously explored in the Conservatories.
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