Periodo de publicación recogido
|
|
|
Women’s Dreams in Galdós’s Later "Episodios Nacionales"
Vernon A. Chamberlin
Decimonónica: Revista de producción cultural hispánica decimonónica, ISSN-e 1554-6535, Vol. 15, Nº. 2, 2018, págs. 1-13
Naturalism: The Stimulus for Pardo Bazán's Artistry with Nicknames
Vernon A. Chamberlin
Romance notes, ISSN 0035-7995, Vol. 53, Nº. 2, 2013, págs. 183-192
Pardo Bazán's Literary Use of Three Uniquely Personal Nicknames: Gedeón, Suriña, Feíta
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 46, 2011, págs. 35-46
Galdós as Disability Observer: The Mendicant and Militant Leg- and Foot-Afflicted
Vernon A. Chamberlin
Decimonónica: Revista de producción cultural hispánica decimonónica, ISSN-e 1554-6535, Vol. 7, Nº. 2, 2010, págs. 1-15
Lame characters and the devil in "Fortunata y Jacinta, Miau and Angel Guerra"
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 42-43, 2007-2008, págs. 47-54
No Annulment: Three Women Characters of the Mid-1880s Confront the Problem of an Impossible Marriage
Vernon A. Chamberlin
Decimonónica: Revista de producción cultural hispánica decimonónica, ISSN-e 1554-6535, Vol. 4, Nº. 2, 2007, págs. 19-32
Vernon A. Chamberlin
Decimonónica: Revista de producción cultural hispánica decimonónica, ISSN-e 1554-6535, Vol. 4, Nº. 1, 2007, págs. 12-22
The ciego in the Novels of Galdós: Costumbrismo, Realism, Symbolism
Vernon A. Chamberlin
Decimonónica: Revista de producción cultural hispánica decimonónica, ISSN-e 1554-6535, Vol. 3, Nº. 2, 2006, págs. 2-26
"Beethoven" and "Sigue Beethoven": The Sonata-Form Structure of Galdós's La desheredada
Vernon A. Chamberlin
Decimonónica: Revista de producción cultural hispánica decimonónica, ISSN-e 1554-6535, Vol. 3, Nº. 1, 2006, págs. 11-27
Profaning the Religous: two Nicknames in "Doña Perfecta"
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 40-41, 2005-2006, págs. 11-16
A Further Consideration of Galdosian Cultural Nicknames: Mythological, Legendary, and Historical Personages
Vernon A. Chamberlin
Decimonónica: Revista de producción cultural hispánica decimonónica, ISSN-e 1554-6535, Vol. 2, Nº. 1, 2005, págs. 1-21
Vernon A. Chamberlin
Revista hispánica moderna, ISSN 0034-9593, Vol. 58, Nº 1-2, 2005, págs. 21-38
Cultural Nicknames: An Important Feature of Galdós' Art
Vernon A. Chamberlin
Decimonónica: Revista de producción cultural hispánica decimonónica, ISSN-e 1554-6535, Vol. 1, Nº. 1, 2004, págs. 16-32
The Upwardly Mobile Male "Animal" in "La loca de la casa and the Torquemada Tetralogy"
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 38-39, 2003-2004, págs. 33-48
Echoes from the World of Rossini and Beethoven in Galdós's "Fortunata y Jacinta"
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 37, 2002, págs. 89-102
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 36, 2001, págs. 99-110
Face Value: A Key Aspect of the Realist Aesthetic in the Novels of Pérez Galdós
Vernon A. Chamberlin
Letras peninsulares, ISSN 0897-7542, Vol. 13, Nº 1, 2000, págs. 329-347
Nicknames as Artistic Technique in "La Regenta"
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 34, 1999, págs. 75-88
"The Perils of Interpreting Fortunata's Dream"
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 34, 1999, págs. 113-124
Horsing around in Spanish literature: women writers and the erotic equine
Vernon A. Chamberlin
Letras peninsulares, ISSN 0897-7542, Vol. 11, Nº 2-3, 1998-1999, págs. 823-839
A new version of Fortunata y Jacinta on the Spanish stage: A sesquicentennial salute to Pérez Galdós
Vernon A. Chamberlin
Estreno: Cuadernos del Teatro español contemporáneo, ISSN 0097-8663, Nº 1, 1995, págs. 7-10
Pepita Jiménez and the romance tradition
Vernon A. Chamberlin, Richard F. Hardin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 25, 1990, págs. 69-76
Changing patterns of mechanistic imaginery in Galdós's naturalistic and postnaturalistic novels
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 24, 1989, págs. 61-68
"Vamos a ver la fieras": animal imaginery and the protagonist in La desheredada and Lo prohibido
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 23, 1988, págs. 27-34
Juan Valera and Galdós's characterization of Juanito Santa Cruz
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 22, 1987, págs. 25-32
Aristophanes' "The Birds" and the ornithological tour de force in "Fortunata y Jacinta"
Vernon A. Chamberlin
Hispanic review, ISSN-e 1553-0639, Vol. 55, Nº 2, 1987, págs. 165-180
A Cuban's reply to Galdós: El caballero encantado y la moza esquiva
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 21, 1986 (Ejemplar dedicado a: Homenaje a Rodolfo Cardona), págs. 63-68
Vernon A. Chamberlin
Hispanic review, ISSN-e 1553-0639, Vol. 54, Nº 4, 1986, págs. 443-455
A Further Consideration of Carnal Appetites in Fortunata y Jacinta
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 20, 2, 1985, págs. 51-59
The Sonata Form Structure of Tristana
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 20, 1, 1985, págs. 83-95
A Russian View in 1884-85 of three Spanish Novelists: Galdós, Pardo Bazán and Pereda
Vernon A. Chamberlin, Jack Weiner
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 19, 1984, págs. 111-119
Marianela: The First Costa Rican Opera (1957)
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 19, 1984, págs. 147-149
Idealism versus reality: Galdó's Critique of Platonism in "Fortunata y Jacinta"
Vernon A. Chamberlin
Hispania, ISSN 0018-2133, Vol. 67, Nº 1, 1984 (Ejemplar dedicado a: Homage to Donald W. Bleznick), págs. 43-51
A Mexican La de Bringas: Carlos González Peña's La fuga de la quimera (1919)
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 18, 1983, págs. 131-132
Soviet Interest in the Works of Galdós (1940-80)
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 17, 1982, págs. 109-114
Poor Max¡'s Windmill: Aquatic Symbolism in "Fortunata y Jacinta"
Vernon A. Chamberlin
Hispanic review, ISSN-e 1553-0639, Vol. 50, Nº 4, 1982, págs. 427-437
Galdós and the Movimiento pro-sefardita
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 16, 1981, págs. 91-103
Doña Perfecta: Galdós' reply to Pepita Jiménez
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 15, 1980, págs. 11-19
The importance of Rodrigo Soriano's Moros y cristianos in the creation of Misericordia
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 13, 1978, págs. 105-108
A soviet introduction to Doña Perfecta (1964)
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 10, 1975, pág. 63
More light on Galdós' Sephardic source materials: A reply to A. F. Lambert
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 9, 1974, págs. 167-168
The Blind Street Singer in the Novels of Galdós and the Short Stories of His Contemporaries
Vernon A. Chamberlin
Dissonances of Modernity: Music, Text, and Performance in Modern Spain / coord. por Irene Gómez Castellano, Aurélie Vialette, 2021, ISBN 978-1-4696-5192-7
Vernon A. Chamberlin
Homenaje a Alfonso Armas Ayala, Vol. 2, 2000, ISBN 84-8103-251-4, págs. 229-244
Erotic Equine Imagery: a time-honored communicative Metaphor in Spanish Literarture
Vernon A. Chamberlin
Studies in honor of Gilberto Paolini / coord. por Mercedes Vidal Tibbits; Gilberto Paolini (hom.), 1996, ISBN 0-936388-78-1, págs. 393-412
Verosimilitud y humorismo de los apodos en Fortunata y Jacinta
Vernon A. Chamberlin
Actas del Quinto Congreso Internacional de Estudios Galdosianos: (1992), Vol. 1, 1995, ISBN 84-8103-099-6, págs. 59-65
Juan Valera y la caracterización de Juanito Santa Cruz en "Fortunata y Jacinta"
Vernon A. Chamberlin
Actas del X Congreso de la Asociación Internacional de Hispanistas: Barcelona 21-26 de agosto de 1989 / coord. por Antonio Vilanova Andreu, Vol. 2, 1992, ISBN 84-7665-859-1, págs. 1237-1242
"Doña Perfecta" de Galdós y "Padres e hijos", de Turgueneff: dos innterpretaciones del conflicto entre generaciones
Jack Weiner, Vernon A. Chamberlin
Benito Pérez Galdós / coord. por Douglass M. Rogers, 1973, ISBN 84-306-2062-1, págs. 231-243
The significance and artistry of the sound effects in Galdós' "Doña Perfecta"
Vernon A. Chamberlin
Homenaje a Sherman H. Eoff / coord. por Joseph Schraibman, 1970, págs. 79-86
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 46, 2011, págs. 142-145
Es reseña de:
Pedro Antonio de Alarcón (prensa, política, novela de tesis)
Madrid: Ediciones de la Torre, 2008.
T. E. BELL. Darwin and Galdós. Suffolk: Tamesis, 206. 189 pp.
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 44-45, 2009-2010, págs. 117-119
Es reseña de:
Darwin and Galdós
T.E. Bell
Suffolk : Tamesis
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 42-43, 2007-2008, págs. 157-160
Es reseña de:
Jenseits von altem Gott und "Neuem Menschen": Prasenz und Entzug des Góttlichen im Diskurs der spanischen Restaurationsepoche. (Beyond the oíd God and the "New Man ": Presence and Withdrawal /Absence ofthe Divine in the Discourse ofthe Spanish Restoration Period).
Kian Harald Karimi
Frankfort am Main : Vervuert Verlag, 2007
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 31-32, 1996-1997, págs. 133-136
Es reseña de:
Peripherie und Dialogizitat: Untersuchungen zum realistisch-naturalistiscben Román in Spanien. [Periphery and Dialogism: Investigarían: Concerning the Realist/Naturalist Novel in Spain].
Wolfgant Matzat (ed. lit.)
Tübingen : Gunter Narr Verlag, 1995
Vernon A. Chamberlin
Anales galdosianos, ISSN 0569-9924, Año nº 29-30, 1994-1995, págs. 172-173
Es reseña de:
Libido into Literature: The «Primera Época» of Benito Pérez Galdós
Clark M. Zlotchew
San Bernardino, California : Borgo Press, 1993
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados