InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The imagination effect when using textual or diagrammatic material to learn a second language
Olga Ignatova, Slava Kalyuga, John Sweller
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 27, Nº. 4, 2023, págs. 995-1015
A growth mindset lowers perceived cognitive load and improves learning: Integrating motivation to cognitive load
Kate M. Xu, Petra Koorn, Björn de Koning, Irene T. Skuballa, Lijia Lin, Maartje Henderikx, Herbert W. Marsh, John Sweller, Fred Paas
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 113, Nº. 6, 2021, págs. 1177-1191
Can collaborative learning improve the effectiveness of worked examples in learning mathematics?
Endah Retnowati, Paul Ayres, John Sweller
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 109, Nº. 5, 2017, págs. 666-679
Effects of speaker variability on learning foreign-accented English for EFL learners
Yuan Gao, Renae Low, Putai Jin, John Sweller
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 105, Nº. 3, 2013, págs. 649-665
Cognitive load theory and the use of educational technology.
John Sweller
Educational technology: The magazine for managers of change in education, ISSN 0013-1962, Vol. 48, Nº. 1, 2008, págs. 32-35
Learning and understanding science instructional material.
Robert Carlson, Paul Chandler, John Sweller
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 95, Nº. 3, 2003, págs. 629-640
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados