InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The Process Corpus of English in Education: Going beyond the written text
Gaëtanelle Gilquin
Research in Corpus Linguistics (RiCL), ISSN-e 2243-4712, Vol. 10, Nº. 1, 2022, págs. 31-44
Errors and disfluencies in spoken corpora: Setting the scene
Gaëtanelle Gilquin, Sylvie de Cock
International journal of corpus linguistics, ISSN-e 1569-9811, ISSN 1384-6655, Vol. 16, Nº 2, 2011 (Ejemplar dedicado a: Errors and Disfluencies in Spoken Corpora ), págs. 141-172
Automatic retrieval of syntactic structures: The quest for the Holy Grail
Gaëtanelle Gilquin
International journal of corpus linguistics, ISSN-e 1569-9811, ISSN 1384-6655, Vol. 7, Nº 2, 2002, págs. 183-214
Exploring the spoken learner English constructicon: a corpus-driven approach
Gaëtanelle Gilquin
Speaking in a second language / coord. por María Rosa Alonso Alonso, 2018, ISBN 978-90-272-0044-0, págs. 127-152
Exploring L2 constructionist approaches
Sabine De Knop, Gaëtanelle Gilquin
Applied Construction Grammar / coord. por Sabine De Knop, Gaëtanelle Gilquin, 2016, ISBN 978-3-11-045421-5, págs. 3-18
Input-dependent L2 acquisition: causative constructions in English as a foreign and second language
Gaëtanelle Gilquin
Applied Construction Grammar / coord. por Sabine De Knop, Gaëtanelle Gilquin, 2016, ISBN 978-3-11-045421-5, págs. 115-148
Bringing the learner back into the picture: corpora and elicitation in transfer studies
Gaëtanelle Gilquin
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 1399-1408
Causative make and faire: a case of mismatch
Gaëtanelle Gilquin
Current Trends in Contrastive Linguistics: functional and cognitive perspectives / coord. por María Angeles Gómez González, J. Lachlan Mackenzie, Elsa González Alvarez, 2008, ISBN 9789027215710, págs. 177-201
Hesitation markers among EFL learners: Pragmatic deficiency or difference?
Gaëtanelle Gilquin
Pragmatics and corpus linguistics: A mutualistic entente / Jesús Romero Trillo (ed. lit.), 2008, ISBN 9783110195804, págs. 119-150
Nick C. Ellis, Ute Römer, and Matthew Brook O’Donnell: Usage-Based Approaches to Language Acquisition and Processing: Cognitive and Corpus Investigations of Construction Grammar
Gaëtanelle Gilquin
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 39, Nº 3, 2018, págs. 437-441
Es reseña de:
Usage-based approaches to language acquisition and processing: cognitive and corpus investigations of construction grammar
Nick C. Ellis, Ute Römer, Matthew Brook O'Donnell
Chichester : Wiley, 2016
Twenty years of learner corpus research: looking back, moving ahead
Sylviane Granger (ed. lit.), Gaëtanelle Gilquin (ed. lit.), Fanny Meunier (ed. lit.)
Université Catholique de Louvain, Presses Universitaires de Louvain, 2013. ISBN 978-2-87558-199-0
coord. por Sabine De Knop, Gaëtanelle Gilquin
De Gruyter Mouton, 2016. ISBN 978-3-11-045421-5
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados