Instituciones
Área de conocimientoPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
“Me likey!” A new (old) argument structure or a partially fixed expression with the verb like?
Paula Rodríguez Abruñeiras
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, ISSN-e 1576-4737, Nº. 90, 2022 (Ejemplar dedicado a: Monográfico “Posicionamiento y dialogicidad en la escritura académica y profesional”), págs. 237-249
Paula Rodríguez Abruñeiras
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 43, Nº 1, 2021, págs. 133-153
Expanding Views: The Study of Englishes across the World
Elena Seoane Posse, Cristina Suárez Gómez, Lucía Loureiro Porto, Paula Rodríguez Abruñeiras, Raquel Pereira Romasanta
Nexus, ISSN-e 1697-4646, Nº. 2, 2021, págs. 18-23
Current trends in Corpus Linguistics and textual variation
Jesús Romero Barranco, Paula Rodríguez Abruñeiras
Research in Corpus Linguistics (RiCL), ISSN-e 2243-4712, Vol. 9, Nº. Extra 2, 2021 (Ejemplar dedicado a: "Corpus-linguistic perspectives on textual variation"), págs. 1-13
“Me vais a permitir que me ponga en plan profesor”: las funciones de en plan (de)en un estudio de corpus
Paula Rodríguez Abruñeiras
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 33, no. 1, 2020, págs. 278-301
Los marcadores epistémicos en diacronía: Igual y lo mismo en un estudio de corpus
Paula Rodríguez Abruñeiras
Tonos digital: revista de estudios filológicos, ISSN-e 1577-6921, Nº. 36, 2019
Exemplification then and now: A historical overview of English exemplifying markers
Paula Rodríguez Abruñeiras
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 55, 2017, págs. 87-107
Web 2.0 tools and digital natives as students: on the use of blogs in Higher Education
Paula Rodríguez Abruñeiras
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres, 2022, págs. 257-258
Looking into the pass with 21st century tools: Historical Linguistics and Digital Pedagogy in the classroom
Paula Rodríguez Abruñeiras, Jesús Romero Barranco
Bases para una docencia actualizada / coord. por José Francisco Durán Medina, Javier Puche Gil, Eloy López Meneses, 2020, ISBN 978-84-18534-48-5, págs. 246-256
Two example markers in and beyond exemplification: Dialectal, register and pragmatic considerations in the 21 st century
Paula Rodríguez Abruñeiras
Multiperspectives in analysis and corpus design / Miguel Fuster Márquez (ed. lit.), Carmen Gregori Signes (ed. lit.), José Santaemilia Ruiz (ed. lit.), 2020, ISBN 978-84-18407-56-7, págs. 33-47
Coordination and subordination in Middle English scientific prose: textual variation in focus
Jesús Romero Barranco, Paula Rodríguez Abruñeiras
Of ye Olde Englisch Langage and Textes: new perspectives on Old and Middle English language and literature / Rodrigo Pérez Lorido (ed. lit.), José Carlos Prado-Alonso (ed. lit.), Paula Rodríguez Puente (ed. lit.), 2020, ISBN 9783631817957, págs. 187-211
Keeping learners motivated by means of technology enhanced learning: teaching the history of the english language in the 21st century
Paula Rodríguez Abruñeiras, Jesús Romero Barranco
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas / coord. por David Caldevilla Domínguez, 2020, ISBN 978-84-09-22948-2
From scribe to YouTuber: A proposal to teach the History of the English Language in the digital era
Paula Rodríguez Abruñeiras, Jesús Romero Barranco
5th International Conference on Higher Education Advances (HEAd' 19) / Josep Domènech i de Soria (ed. lit.), Paloma Merello Giménez (ed. lit.), Elena de la Poza Plaza (ed. lit.), Desamparados Blázquez (ed. lit.), Raúl Peña Ortiz (ed. lit.), 2019, ISBN 978-84-9048-661-0, págs. 811-818
Apposition vs. Exemplification with Including and Included as Markers: Same or Different Categories?
Paula Rodríguez Abruñeiras
Current trends in anglophone studies: cultural, linguistic and literary research / Francisco Javier Ruano García (ed. lit.), María Jesús Fernández Gil (ed. lit.), Miriam Borham Puyal (ed. lit.), María José Díez García (ed. lit.), Santiago Bautista Martín (ed. lit.), Pedro Álvarez Mosquera (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), 2011, ISBN 978-84-7800-157-6, págs. 121-130
Including and included as markers of exemplification: a diachronic study
Paula Rodríguez Abruñeiras
Actas del XXXIII Congreso Anual de la Asociación Española de Estudios Anglonorteamericanos / coord. por Rafael Galán Moya, 2010, ISBN 978-84-9828-309-9
For example and for instance as markers of exemplification in Present-day English: A corpus-based study
Paula Rodríguez Abruñeiras
Language Windowing through Corpora / coord. por Isabel Moskowich, Begoña Crespo, Inés Lareo Martín, Paula Lojo Sandino, Vol. 2, 2010 (Part II, L-Z), ISBN 978-84-9749-401-4, págs. 747-757
Exemplifying markers in english: synchronic and diachronic considerations
Paula Rodríguez Abruñeiras
Tesis doctoral dirigida por María José López Couso (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2015).
Warfare as a catalyst for lexico-semantic change from late old english to middle english: a study of norse and french influences on the semantic field of war
Tesis doctoral dirigida por Paula Rodríguez Abruñeiras (dir. tes.), Juan José Calvo García de Leonardo (codir. tes.). Universitat de València (2022).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados