El tema que es tracta en aquesta publicació és cabdal i centre d’interès de la comunitat educativa i la societat en general. La presència d’alumnes estrangers reobre antics debats i posa damunt la taula nous interrogants sobre vells supòsits. Així, emergeixen amb força nova velles qüestions: són sempre negatives les agrupacions homogènies d’alumnes?, com cal organitzar les activitats de suport als centres?, cal agrupar i aïllar necessàriament els alumnes d’incorporació tardana per accelerar els seus aprenentatges instrumentals bàsics?
pág. 9
Introducció: Allò que no hem de fer
pág. 13
Quinze anys de l'experiència de les escoles acceleradores: Reflexions, lliçons i perspectives
pág. 27
pág. 41
Marginalización y agrupamientos de alumnos por niveles: Análisis a partir de la experiencia francesa
pág. 59
Conviure amb la diversitat: Gestió de grups heterogenis i nous enfocaments curriculars a secundària
pág. 79
El tractament de la diversitat: Per una didàctica de l'heterogeneïtat
pág. 97
Trabajar con la diversidad para romper las desigualdades: Una experiencia de trabajo con alumnos de garantía social en riesgo de exclusión social
pág. 129
pág. 151
Més enllà de la fusió a les escoles: El model de Vic a debat. Deu conclusions a l'entorn de la complexitat de la mesura
Jaume Carbonell i Sebarroja, Núria Simó Gil, Antoni Tort Bardolet
pág. 175
El taller d'adaptació escolar de Sant Martí: una proposta de treball amb l'alumnat d'incorporació tardana de secundària
pág. 193
M'agrada apendre, m'agrada ensenyar: (Tots formem part del futur)
pág. 207
pág. 215
pág. 223
Compensar i copensar: (o com la intervenció del programa d'educació compensatòria pot oferir la possibilitat de copensar conjuntament amb l'escola com compensar)
Isabel Nadal, Isabel. Almécija
pág. 231
Projecte mediterrani d'educació intercultural: "cuenta-cartas" Almeria-Tànger 2000-2001
pág. 233
pág. 239
El palic: Un model per a les illes
Magdalena Pons, Roser Ramos, Francisca Solivellas, Iolanda Bonet
pág. 253
El choque cultural: propuestas de acción
pág. 261
Una experiència educativa en les llengües d'acollida: Aprendre entre iguals amb un grup d enens de l'Índia, el Marroc i les Filipines
pág. 269
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados