págs. 15-26
Llengua nacional, llengua pròpia i llengües estrangeres: el tractament de les llengües en l'educació multilingüe
Vicent Pascual
págs. 27-53
págs. 55-62
págs. 65-84
págs. 85-92
L'ensenyament del català a les persones immigrades: aspectes tècnics i educatius
págs. 93-108
págs. 109-117
págs. 119-130
Ensenyar català a Madrid: una experiència
pág. 1
pág. 2
La poesia com a recurs motivador en les classes de català per a no catalanoparlants
Glòria Bordons de Porrata-Doria, Sandra Cuadrado Camps, Julia Ferrer, María Naranjo
pág. 3
pág. 4
pág. 5
L'ensenyament del català als nous immigrants adults: "too little, too late?"
pág. 6
pág. 7
pág. 8
pág. 9
Programa àdhuc: formar per canviar el comportament lingüístic
pág. 10
pág. 11
Perdre la por al ridícul: tallers en català per a grups de dones de Santa Coloma de Gramanet
pág. 12
pág. 13
pág. 14
pág. 15
pág. 16
pág. 17
pág. 18
pág. 19
Els usos espontanis de l'alumnat a Catalunya al tombant del mil·lenni: aproximació quantitativa
pág. 20
Diversitat lingüística a l'aula: utilitat de la gramàtica comparada
pág. 21
pág. 22
L'ensenyament del català a persones adultes no comunitàries: un projecte d'àmbit socioeducatiu
pág. 23
Intercanvis lingüístics: una resposta pedagògica i intercultural
pág. 24
pág. 25
Algunes implicacions lingüístiques de la (nova) immigració al municipi de Tremp: un cas d'intervenció a escala local
pág. 26
pág. 27
L'espai Sisa: una resposta formativa a les necessitats de la nova immigració
pág. 28
pág. 29
pág. 30
pág. 31
pág. 32
pág. 33
pág. 34
L'organització del centre per a un bon acolliment lingüístic
Roser Camps, Margarida Falgàs Isern, Mariona Ventura, Dolors Vilanova i Banti
pág. 35
Viure i aprendre en un altre país: l'experiència educativa del CEIP La Monjoia de Sant Bartomeu del Grau (Osona)
pág. 36
pág. 37
pág. 38
pág. 39
pág. 40
El taller d'adaptació escolar de Sant Martí: una experiència d'atenció a l'alumnat d'incorporació tardana de secundària
pág. 41
pág. 42
pág. 43
Activitats d'ensenyament-aprenentatge de llengua en un entorn virtual
Dolors Font Rotchés, Caterina Martínez Taberner, Rosa Sayós Santigosa, Francina Torras Compte
pág. 44
pág. 45
Incidir en les dificultats d'escriptura des de la informàtica
Rosa Maria Vilardell Moya, Montserrat Vilà i Santasusana
pág. 46
pág. 47
L'aprenentatge del català oral a distància: Una experiència a l'Hospital Universitari de Sant Joan de Reus
Xavier Abelló Vilella, Judith Rodríguez Rubio
pág. 48
pág. 49
Les TIC i la mobilitat: una oportunitat
pág. 50
Noves tecnologies per a velles finalitats: l'ús de xats i de correus electrònics per a l'ensenyament de la llengua catalana
pág. 51
pág. 52
pág. 53
El projecte Atlantis: recursos digitals per a les llengües minoritzades de la UE, recursos per a l'ensenyament del català
pág. 54
Les tecnologies de la informació i de la comunicació i els futurs professionals de la llengua
Jordi Dolç i Cartanyà
pág. 55
Un curs de català en línia: projecte d'elaboració
pág. 56
Parlem de parlar. Un web amb recursos sobre l'expressió oral: http://www.cpnl.org/ensenyament/EO/primera.htm
Carme Bové Romeu, Conxita Navarro, Agnès Llagostera, Pietat Sanjuán i Trujillo, Jaume Sans, Enric de Vilalta
pág. 57
Primer curs de català per a estrangers: el treball per tasques
pág. 58
pág. 59
pág. 60
pág. 61
pág. 62
pág. 63
Tutories entre iguals: un recurs per treballar la llengua oral
pág. 64
pág. 65
Principis generals del llenguatge i aprenentatge de llengües: l'estratègia EuroCom"Rom"
pág. 66
El català en una universitat no catalana: el cas de Múrcia
pág. 67
Els temps del passat a la classe de català: contextos pragmàtics per a estudiants alemanys
pág. 68
pág. 69
pág. 70
La relació entre la teoria de l'adquisició de segones llengües i l'ensenyament de llengües: com ens podem avenir?
pág. 71
pág. 72
Les tutories de suport lingüístic: model formatiu i d'intercanvi lingüístic
pág. 73
pág. 74
Rosa Bonafont, Joan Ramon Berengueras
pág. 75
La morfosintaxi, una competència bàsica per a la comprensió i l'expressió
Teresa Ribas Seix, Anna Folch, Montserrat Mon, Rosa Montero, Tònia Burguesa
pág. 76
La intervenció de l'assessor a l'aula: eina de reflexió en els seminaris d'assessorament per a l'aprenentatge i ús de la llengua (ADAP)
Dolors Vilanova i Banti, Mariona Ventura, Margarida Falgàs Isern, Roser Camps
pág. 77
Aprendre "llengua" en la diversitat lingüística i cultural
Dolors Masats Viladoms, Artur Noguerol Rodrigo, Àngels Prat Pla, Núria Vilà i Miguel
pág. 78
pág. 79
El procés de negociació, generador de propostes de formació contextualitzades en el centre
Mariona Ventura, Dolors Vilanova i Banti, Roser Camps, Margarida Falgàs Isern
pág. 80
pág. 81
La llengua a l'ensenyament: una proposta de formació del professorat
Margalida Barceló i Taberner, Maria Josep Carrasco Escandell
pág. 82
pág. 83
pág. 84
pág. 85
Els referents a l'aula: un recurs que facilita l'aprenentatge de l'escriptura
pág. 86
"Allò que s'aprén al bres sempre hi és"
Antònia Mascaró, Antònia Santandreu Servera, Margalida Zuzama
pág. 87
L'espai literari a la llar d'infants
Estel Baldó
pág. 88
pág. 89
La comprensió de la lectura: del modelatge del mestre a l'autonomia de l'alumne
pág. 90
Uf, quina bústia més plena! Aprendre a llegir i a escriure amb els materials de l'entorn
Lourdes Alins Donés, Nuria Farré i Cuso, Rosa Mateu Serra, Carme Moncasí Falip
pág. 91
pág. 92
pág. 93
Escoltar d'una manera estructurada: una bona activitat per adquirir una llengua
pág. 94
pág. 95
pág. 96
pág. 97
El teatre com a utopia de l'escola feliç: el plaer d'aprendre i comunicar-se
pág. 98
pág. 99
Situació i innovació en l'ensenyament del català a secundària per als alumnes de reforç i diversitat
pág. 100
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados