Ha sido reseñado en:
Manel Lacorte (res.)
Hispania, ISSN 0018-2133, Vol. 99, Nº 1, 2016, págs. 192-193
Verba: Anuario galego de filoloxia, ISSN 0210-377X, Nº 43, 2016, págs. 431-436
Revista internacional de lingüística iberoamericana, ISSN 1579-9425, Nº. 28, 2016, págs. 226-230
This volume contains twenty-one peer-reviewed studies on Spanish language variation compiled as a tribute to Carmen Silva-Corvalán on the occasion of her retirement at the University of Southern California. The material covers some of the research domains to which she has so fruitfully contributed: morphosyntactic variation and change, Spanish in the United States, language acquisition, and language in society. The papers provide fresh insights into some of the most widely studied issues in Spanish variationist sociolinguistics in both monolingual and bilingual speech: the overt versus null pronominal subject variable, the variable expression of subjects, loss of case marking in relative clauses, use of verbal clitics, word order, differential object marking, and uses of different verb forms (cantaré vs. voy a cantar, cantara vs. cantase and había cantado), among others. The book will be of value to students, educators, and researchers interested in linguistic variation, language acquisition, bilingualism and Spanish linguistics
págs. 20-42
Decir en español rioplatense: un análisis semanto-pragmático
págs. 43-73
Excess, Deficiency, and Mean: Resumptive Pronouns, Prepositional Phrase Chopping, and Gaps in Spanish Oblique Relative Clauses
págs. 75-100
págs. 101-109
Subject Position in Spanish: a Study of Factor Interactions with Prototypical Verbs
págs. 111-136
págs. 137-176
págs. 177-200
págs. 201-236
págs. 237-270
Efectos del contacto de lenguas en el castellano de Mallorca: una perspectiva histórica
págs. 271-297
págs. 301-320
Lateralización de /ɾ/ implosiva: la conciencia fonológica y sus manifestaciones en el español puertorriqueño oral y escrito
págs. 321-340
El español de tierras altas y tierras bajas: sus reflejos en el español de Los Ángeles
págs. 341-372
págs. 373-396
“Dude was figureando hard”: el cambio y la fusión de códigos en la obra de Junot Díaz
págs. 397-432
Heritage Language Learners: Incomplete Acquisition of Grammar in Early Childhood
págs. 435-463
The English Phonological Skills of Latino Spanish-English Dual-Language Preschoolers Living in Los Angeles: implications for Practice
Simona Montanari, Kaveri Subrahmanyam, Marlene Zepeda, Carmen Rodríguez
págs. 465-496
Aspectual Distinctions in Spanish: a Case Study of Transfer in Second-Language Learners
págs. 497-514
págs. 515-536
Textos fundacionales de la indignación: aproximación desde el análisis del discurso
págs. 539-562
Discurso e identidad: grupos originarios de México en Carolina del Norte
págs. 563-577
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