Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El coneixement i el discurs professionalitzador: naturalesa i Canvi en processos d'ensenyament-aprenentatge en una plataforma asincrònica.

  • Autores: María Eulalia Torras Virgili
  • Directores de la Tesis: Antoni Badia Garganté (dir. tes.), Elena Barberà Gregori (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Oberta de Catalunya ( España ) en 2008
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Begoña Gros Salvat (presid.), Teresa Guasch Pascual (secret.), Lupicinio Íñiguez-Rueda (voc.), José Ramón Lago (voc.), María Luisa Pérez Cabaní (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • El coneixement professional és epistemològicament diferent a d'altres tipus de coneixement; el coneixement professionalitzador ha de permetre als estudiants gestionar situacions de la seva pràctica professional. En aquest sentit, el coneixement professionalitzador implica unes demandes superiors en comparació a d'altres tipus de coneixement. L'objectiu d'aquesta tesi doctoral és analitzar la naturalesa del coneixement professionalitzador i el canvi en el discurs professionalitzador en entorns l'aprenentatge en línia. Analitzar la naturalesa del discurs professionalitzador permet conèixer quins factors estan implicats en la construcció del coneixement professional i ajustar els entorns d'aprenentatge en línia. Aquesta tesi doctoral descriu els resultats de l'anàlisi de quatre casos relatius a la construcció del coneixement professionalitzador en el camp educatiu. Els resultats obtinguts ens mostren que el discurs professionalitzador construït amb mediació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TICs) està estructurat entorn una part molt petita dels tòpics de discurs professionalitzador (menys del 5%). També hem evidenciat diferencies rellevants evidenciades en funció del tipus d'activitat d'aprenentatge, el tipus de contingut i l'escenari de la tasca (tàcit o explícit). Pel que fa al canvi del discurs professionalitzador, els estudiants expressen tensions en la seva concepció de la pràctica i interaccionen com una comunitat de pràctica professional amb diferents característiques depenent del tipus d'activitat, el tipus de contingut i l'escenari de la tasca.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno