Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Reggio emilia, dues aplicacions a l'educació infantil: d'eina per a desenvolupar pensament crític a pont d'unió entre escoles i museus per educar als infants en patrimoni

  • Autores: Mercè Fernández Santín
  • Directores de la Tesis: Maria Feliu (dir. tes.), Javiera Atenas Rivera (codir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2022
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Carolina Martín Piñol (presid.), Laura Lucas Palacios (secret.), Antonia García Luque (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Didáctica de las Ciencias, las Lenguas, las Artes y las Humanidades por la Universidad de Barcelona
  • Materias:
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Aquesta tesi com a compendi d’articles presenta el rol de les docents de Reggio Emilia i les eines de que disposen per tal de desenvolupar pensament crític i habilitats socials a través de l’educació artística i la creativitat. Aquest estudi consta de quatre fases de recerca que corresponen a tres articles acceptats i publicats (fases 1, 3 i 4) i una fase dedicada al rol de la docent-educadora de Reggio Emilia (fase 2). Aquesta recerca presenta com es pot desenvolupar pensament crític en la primera infància a través de l’educació artística i de la creativitat. S’han fet servir mètodes qualitatius FERNÁNDEZ-SANTÍN: REGGIO EMILIA, DUES APLICACIONS A L’EDUCACIÓ INFANTIn marc conceptual sorgit de la revisió sistemàtica de la literatura sobre Reggio Emilia on es planteja, per una banda, el rol del docent-educador com a guia de l’aprenentatge dels infants i generant enfoc en el desenvolupament de la creativitat i les arts com a eines per a estimular el pensament crític i, per altra banda, com Reggio Emilia pot resultar d’utilitat per establir ponts d’unió entre escoles i museus per educar a l’alumnat en patrimoni. Els resultats i conclusions d’aquesta tesi doctoral sorgeixen de la triangulació de dades ja que contrastem la literatura sobre Reggio Emilia, experimentacions a l’aula, entrevistes amb expertes en Reggio Emilia i pràctiques de museus que fan servir aquesta filosofia. S’inclouen, també, els articles publicats amb els comentaris dels revisors que van contribuir a la revisió i publicació final dels articles acceptats.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno