Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales

  • Autores: Consuelo García Tamarit
  • Directores de la Tesis: Antoni Badia Garganté (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Oberta de Catalunya ( España ) en 2015
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Carles Monereo i Font (presid.), Anna Espasa (secret.), Javier Onrubia Goñi (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno