Aquesta tesi ofereix un enfocament interdisciplinari que aporta una nova perspectiva sobre la influència de la memòria en el context publicitari basada en les neurociències. D'una banda, i per mitjà d'una revisió de la literatura i recerca documental de dos marcs teòrics tan diferents com són el publicitari i el neurocientífic, es proposen i validen un seguit d'hipòtesis que demostren la importància de les noves contribucions científiques sobre la memòria provinents de les neurociències, especialment de la neurociència cognitiva, en el desenvolupament dels estudis publicitaris. D'altra banda, es detallen les oportunitats que aporten aquestes noves contribucions per a una millor comprensió d'aspectes com són, entre altres: el funcionament del procés creatiu en la creació publicitària, el funcionament dels processos de persuasió i presa de decisions, així com el potencial de millora en el mesurament de l'eficàcia publicitària. Finalment, es desgranen totes les noves aportacions des de les neurociències sobre la memòria i els seus diferents tipus, inclòs d'una manera molt especial l'estudi de la memòria implícita o inconscient. Una nova visió que suposa replantejar-se el paper de la memòria en els processos publicitaris. Per això, en conjunt, aquesta tesi crea un punt de partida interdisciplinari que s'espera serveixi de base sobre la qual es continuïn incorporant futures troballes científiques sobre el funcionament de la memòria, i així continuar l'avanç progressiu de l'estudi de la publicitat.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados