The gender gap in student engagement (2015) Lietaert, Sofie Roorda, Debora Laevers, Ferre Verschueren, Karine Fraine, Bieke De British journal of educational psychology Núm. 4 Pág. 498-518
- Número de citas: 12 (8.3% autocitas)
-
Ámbito Citas EDUCACION 9 PSICOLOGIA 7
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Adaptación y validación del cuestionario profesor como contexto social (TASCQ) al contexto universitario chileno Vol. 17 Núm. 4 Pág. 113-126 | 2024 | Formación Universitaria |
Loyer, Solange
Pérez-Salas, Claudia
Olate, Ingel D.
|
The core features, internal relations, and gender differences in music academic engagement Vol. 28 Núm. 2 Pág. 115-124 ARTICULO | 2023 | Revista de psicodidáctica |
Song, Lu
Yang, Xiantong
Zhao, Yuehan
|
Students’ motivation in biology lessons—can student autonomy reduce the gender gap? Vol. 38 Núm. 1 Pág. 409-434 ARTICULO | 2023 | European journal of psychology of education |
Großmann, Nadine
Hofferber, Natalia
Wilde, Matthias
Basten, Melanie
|
Efecto del apoyo a la autonomía sobre la satisfacción académica Vol. 41 Núm. 2 Pág. 479-499 ARTICULO | 2023 | Revista de investigación educativa, RIE |
Peña Froment, Facundo Alberto
Besa Gutiérrez, Manuel de
Gil Flores, Javier
|
Domain-specific motivation and self-assessment practice as mechanisms linking perceived need-supportive teaching to student achievement Vol. 38 Núm. 2 Pág. 607-630 ARTICULO | 2023 | European journal of psychology of education |
Mendoza, Norman B.
Yan, Zi
King, Ronnel B.
|
Identifying exploration profiles for higher education and their relationship with different student variables and outcomes Vol. 38 Núm. 3 Pág. 1145-1163 | 2023 | European journal of psychology of education |
Demulder, Lien
Verschueren, Karine
Lacante, Marlies
Donche, Vincent
|
Efecto de las variables contextuales, personales y curriculares en la implicación del estudiante Núm. 391 Pág. 181-208 ARTICULO | 2021 | Revista de educación |
Inda Caro, Mercedes
Fernández García, Carmen María
Maulana, Ridwan
Viñuela Hernández, María Paulina
|
The gender gap among EduTubers and the factors significantly influencing it Vol. 10 Núm. 2 Pág. 313-319 ARTICULO | 2021 | NAER |
Pattier Bocos, Daniel
|
Connections between Teachers’ Motivational Behaviour and School Student Engagement Vol. 19 Núm. 53 Pág. 165-184 ARTICULO | 2021 | Electronic journal of research in educational psychology |
Brandisauskiene, Agne
Cesnaviciene, Jurate
Bruzgeleviciene, Ramute
Nedzinskaite Maciuniene, Rasa
|
The role of social skills in burnout and engagement among university students Vol. 18 Núm. 50 Pág. 77-100 ARTICULO | 2020 | Electronic journal of research in educational psychology |
Kiema- Junes, Heli
Hintsanen, Mirka
Soini, Hannu
Pyhältö, Kirsi
|
Intención de abandono y abandono durante el primer curso de Formación Profesional de Grado Medio Núm. 39 Pág. 33-57 ARTICULO | 2020 | ESE |
Cerdà Navarro, Antoni
Sureda García, Immaculada
Salvà Mut, Francesca
|
Teacher as Social Context (TASC) Questionnaire in the Spanish Setting Vol. 26 Núm. 1 Pág. 17-26 ARTICULO | 2020 | Psicología educativa |
Iglesias García, María Teresa
Maulana, Ridwan
Fernández García, Carmen María
García Pérez, Omar
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024