The gender gap in student engagement (2015) Lietaert, Sofie Roorda, Debora Laevers, Ferre Verschueren, Karine Fraine, Bieke De British journal of educational psychology Núm. 4 Pág. 498-518

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Adaptación y validación del cuestionario profesor como contexto social (TASCQ) al contexto universitario chileno
Adaptación y validación del cuestionario profesor como contexto social (TASCQ) al contexto universitario chileno Vol. 17 Núm. 4 Pág. 113-126
2024 Formación Universitaria
Loyer, Solange Pérez-Salas, Claudia Olate, Ingel D.
The core features, internal relations, and gender differences in music academic engagement
The core features, internal relations, and gender differences in music academic engagement Vol. 28 Núm. 2 Pág. 115-124 ARTICULO
2023 Revista de psicodidáctica
Song, Lu Yang, Xiantong Zhao, Yuehan
Students’ motivation in biology lessons—can student autonomy reduce the gender gap?
Students’ motivation in biology lessons—can student autonomy reduce the gender gap? Vol. 38 Núm. 1 Pág. 409-434 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Großmann, Nadine Hofferber, Natalia Wilde, Matthias Basten, Melanie
Efecto del apoyo a la autonomía sobre la satisfacción académica
Efecto del apoyo a la autonomía sobre la satisfacción académica Vol. 41 Núm. 2 Pág. 479-499 ARTICULO
2023 Revista de investigación educativa, RIE
Peña Froment, Facundo Alberto Besa Gutiérrez, Manuel de Gil Flores, Javier
Domain-specific motivation and self-assessment practice as mechanisms linking perceived need-supportive teaching to student achievement
Domain-specific motivation and self-assessment practice as mechanisms linking perceived need-supportive teaching to student achievement Vol. 38 Núm. 2 Pág. 607-630 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Mendoza, Norman B. Yan, Zi King, Ronnel B.
Identifying exploration profiles for higher education and their relationship with different student variables and outcomes
Identifying exploration profiles for higher education and their relationship with different student variables and outcomes Vol. 38 Núm. 3 Pág. 1145-1163
2023 European journal of psychology of education
Demulder, Lien Verschueren, Karine Lacante, Marlies Donche, Vincent
Efecto de las variables contextuales, personales y curriculares en la implicación del estudiante
Efecto de las variables contextuales, personales y curriculares en la implicación del estudiante Núm. 391 Pág. 181-208 ARTICULO
2021 Revista de educación
Inda Caro, Mercedes Fernández García, Carmen María Maulana, Ridwan Viñuela Hernández, María Paulina
The gender gap among EduTubers and the factors significantly influencing it
The gender gap among EduTubers and the factors significantly influencing it Vol. 10 Núm. 2 Pág. 313-319 ARTICULO
2021 NAER
Pattier Bocos, Daniel
Connections between Teachers’ Motivational Behaviour and School Student Engagement
Connections between Teachers’ Motivational Behaviour and School Student Engagement Vol. 19 Núm. 53 Pág. 165-184 ARTICULO
2021 Electronic journal of research in educational psychology
Brandisauskiene, Agne Cesnaviciene, Jurate Bruzgeleviciene, Ramute Nedzinskaite Maciuniene, Rasa
The role of social skills in burnout and engagement among university students
The role of social skills in burnout and engagement among university students Vol. 18 Núm. 50 Pág. 77-100 ARTICULO
2020 Electronic journal of research in educational psychology
Kiema- Junes, Heli Hintsanen, Mirka Soini, Hannu Pyhältö, Kirsi
Intención de abandono y abandono durante el primer curso de Formación Profesional de Grado Medio
Intención de abandono y abandono durante el primer curso de Formación Profesional de Grado Medio Núm. 39 Pág. 33-57 ARTICULO
2020 ESE
Cerdà Navarro, Antoni Sureda García, Immaculada Salvà Mut, Francesca
Teacher as Social Context (TASC) Questionnaire in the Spanish Setting
Teacher as Social Context (TASC) Questionnaire in the Spanish Setting Vol. 26 Núm. 1 Pág. 17-26 ARTICULO
2020 Psicología educativa
Iglesias García, María Teresa Maulana, Ridwan Fernández García, Carmen María García Pérez, Omar

* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024