Leioa, España
The spaces that the profession of the Pedagogue has occupied over the years in society has been changing, complicating the identification of his field of work. For this reason, it is up to the pedagogy of the twenty-first century to make the transition to go one step beyond the traditional vision of work in formal education towards the challenge of defining and guiding its fields of work. The main objective of this article is to analyze the extent to which the degree of Pedagogy of the University of the Basque Country prepares more or less for professional out-ings in a coherent way according to the opinion of the students and the faculty. descriptive and exploratory research has been carried out on the needs of the students. In particular, the analysis and comparison of the opinion that both teachers and students have on the preparation of students for the different professional outings identified. The results show that the assessment of students on preparation for the professional fields is lower than that perceived by teachers. For both groups the training received is mainly aimed at the field of «Research and Education» with the other two areas of «Society and Culture» and «Training and Enterprise» that are less represented or worked.
Unibertsitatea da herritarren formakuntzan eta profesionalizazioan hezkuntza-instituzio aitzindaria, eta horregatik Pedagogia Graduari eginkizun garrantzitsu horretan prestakuntzaren kalitateari buruz hausnartzea egokitzen zaio. Pedagogoaren lanbideak badu berezitasun bat: hezkuntzako aditu gisa, tradizioz eskola-testuingurura mugatu izan du bere jarduna baina hezkuntza formaletik harago espazio potentzial ugari ditu. Horrekin batera, ordea, bere lekua mugatzeko zailtasuna agerikoa da. Hortaz, x x i. mendeko pedagogiari dagokio bere lan-esparrua birdefinitzea eta formakuntza orientatzeko erronka. Artikulu honen helburu orokorra izan da Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Pedagogia Graduko ikasleek eta irakasleek, profesionalizazioaren mapan zehatutako lan-arloak kontuan hartuz zenbateraino hautematen duten koherentea dela graduan eskaintzen den prestakuntza aztertzea. Lagina 131koa izanik, Pedagogia Graduko 4. mailako 83 ikaslek eta gradu bereko 48 irakaslek parte hartu eta Likert eskaladun galdetegia bete dute. Ikasleen beharrak abiapuntu hartuta azterlan deskribatzaile eta esploratzailea burutu da. Emaitzek erakusten dutenez, ikasleen balorazioa irakasleena baino baxuagoa da pedagogiako irakasgaiak pedagogoaren lanbide-irteeretan duten posizioari begiratzen bazaio, eta bien ustez, jasotako prestakuntzan zein lan munduan errepresentazio handiena duen eremua «Ikerketa eta Hezkuntza» da. Aldiz, «Gizartea eta Kultura» eta «Prestakuntza eta Enpresa» gutxien ordezkatutakoak dira. Emaitza hauek orientabideak ematen dituzte etorkizunean Pedagogia Graduaren hobekuntzan eta pedagogoaren lanbide-profilaren zehaztasunean aurrera egiteko.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados