Periodo de publicación recogido
|
|
|
Raising teachers' awareness of corpora
Ana Frankenberg Garcia
Language teaching: The international abstracting journal for language teachers and applied linguistics, ISSN 0261-4448, Vol. 45, Nº 4, 2012, págs. 475-489
The corpus, its users and their needs: a user-oriented evaluation of COMPARA
Ana Frankenberg Garcia, Diana Santos
International journal of corpus linguistics, ISSN-e 1569-9811, ISSN 1384-6655, Vol. 12, Nº 3, 2007, págs. 335-374
Pedagogical uses of monolingual and parallel concordances
Ana Frankenberg Garcia
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 59, Nº 3, 2005, págs. 189-198
COMPARA, um corpus paralelo de português e inglês na Web.
Ana Frankenberg Garcia, Diana Santos
Cadernos de tradução, ISSN-e 2175-7968, ISSN 1414-526X, Vol. 1, Nº. 9, 2002, págs. 61-79
Providing student writers with pre-text feedback
Ana Frankenberg Garcia
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 53, Nº 2, 1999, págs. 100-106
ZHEN: A directional parallel corpus of Chinese source texts and English translations
Yi Gu, Ana Frankenberg Garcia
Corpora in Translation and Contrastive Research in the Digital Age: Recent advances and explorations / Julia Lavid López (ed. lit.), Carmen Maíz Arévalo (ed. lit.), Juan Rafael Zamorano Mansilla (ed. lit.), 2021, ISBN 978-90-272-0918-4, págs. 49-73
A corpus study of loans in translated and non-translated texts
Ana Frankenberg Garcia
Corpus-based approaches to translation and interpreting: from theory to applications / coord. por Gloria Corpas Pastor, Miriam Seghiri Domínguez, 2016, ISBN 978-3-631-60956-9, págs. 19-42
A corpus-driven approach to identifying distinctive lexis in translation
Ana Frankenberg Garcia
Proceedings of the Corpus Linguistics Conference 2009 (CL2009), / coord. por Michaela Mahlberg, Victorina González Díaz, Catherine Smith, 2009, pág. 31
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados