InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The importance of additive reasoning in children’s mathematical achievement: A longitudinal study
Boby Ho-Hong Ching, Terezinha Nunes
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 109, Nº. 4, 2017, págs. 477-508
The relative importance of two different mathematical abilities to mathematical achievement.
Terezinha Nunes, Peter Bryant, Rossana Barros, Kathy Sylva
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 1, 2012, págs. 136-156
The development of word recognition and its significance for comprehension and fluency
Terezinha Nunes, Peter Bryant, Rossana Barros
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 104, Nº. 4, 2012, págs. 959-973
Individual differences in conceptual and procedural knowledge when learning fractions.
Darcy Hallett, Terezinha Nunes, Peter Bryant
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 102, Nº. 2, 2010, págs. 395-406
Rational number and intensive quantities: challenges and insights to pupils' implicit knowledge
Terezinha Nunes, Peter Bryant
Anales de psicología, ISSN-e 1695-2294, ISSN 0212-9728, Vol. 24, Nº. 2, 2008, págs. 262-270
Generalising principles in spite of procedural differences: Children's understanding of division
Ekaterina Kornilaki, Terezinha Nunes
Cognitive development, ISSN 0885-2014, Vol. 20, Nº. 3, 2005, págs. 388-406
The sociocultural construction of implicit knowledge
Terezinha Nunes
Cognitive development, ISSN 0885-2014, Vol. 18, Nº. 4, 2003, págs. 451-454
Montserratian mothers¿ and English teachers¿ perceptions of teaching and learning
Terezinha Nunes, Gail Windrass
Cognitive development, ISSN 0885-2014, Vol. 18, Nº. 4, 2003, págs. 555-577
The development of children's understanding of intensive quantities
Daniel Bell, Terezinha Nunes, Despina Desli
International journal of educational research, ISSN 0883-0355, Nº. 7, 2003, págs. 651-675
Mathematics learning as the socialization of the mind
Terezinha Nunes
Mind, culture and activity, ISSN 1074-9039, Vol. 6, Nº 1, 1999, págs. 33-52
Aprendizaje de las matemáticas como socialización de la mente
Terezinha Nunes
Pensamiento educativo: revista de investigación educacional latinoamericana, ISSN-e 0717-1013, ISSN 0719-0409, Vol. 19, Nº. 2, 1996 (Ejemplar dedicado a: Educación inicial), págs. 237-306
Measurement as a Social Process
John Mason, Paul Light, Terezinha Nunes
Cognition and instruction, ISSN 0737-0008, Vol. 13, Nº 4, 1995, págs. 585-587
Terezinha Nunes
Cadernos de Pesquisa, ISSN 0100-1574, ISSN-e 1980-5314, Nº. 89, 1994, págs. 5-23
Cultura, escola, ideologia e cognição: continuando um debate.
Terezinha Nunes, David W. Carraher, Analúcia Schliemann
Cadernos de Pesquisa, ISSN 0100-1574, ISSN-e 1980-5314, Nº. 57, 1986, págs. 78-85
Fracasso escolar: uma questão social.
Terezinha Nunes, Analúcia Schliemann
Cadernos de Pesquisa, ISSN 0100-1574, ISSN-e 1980-5314, Nº. 45, 1983, págs. 3-19
Na vida dez; na escola zero: os contextos culturais da aprendizagem da matemática.
Terezinha Nunes, David W. Carraher, Analúcia Schliemann
Cadernos de Pesquisa, ISSN 0100-1574, ISSN-e 1980-5314, Nº. 42, 1982, págs. 79-86
O realismo nominal como obstáculo na aprendizagem da leitura.
Terezinha Nunes, Lúcia Lins Browne Rego
Cadernos de Pesquisa, ISSN 0100-1574, ISSN-e 1980-5314, Nº. 39, 1981, págs. 3-10
5. Aprendizaje matemático y desarrollo de la mente
Terezinha Nunes
La educación en ciencias: ideas para mejorar su práctica / coord. por Montse Benlloch Burrull, 2002, ISBN 84-493-1172-1, págs. 139-158
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados