InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Parent report of early lexical production in bilingual children: a cross-linguistic CDI comparison
Ciara O`'Toole, Daniela Gatt, Tina Hickey, Aneta Miękisz, Ewa Haman, Sharon Armon Lotem, Tatiana Rinke, Odelya Ohana, Christophe dos Santos, Sophie Kern
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 20, Nº. 2, 2017, págs. 124-145
Bilingual language acquisition in a minority context: using the Irish–English Communicative Development Inventory to track acquisition of an endangered language
Ciara O`'Toole, Tina Hickey
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 20, Nº. 2, 2017, págs. 146-162
Immersion education in the early years: a special issue
Tina Hickey, Anne-Marie de Mejía
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 17, Nº. 2, 2014 (Ejemplar dedicado a: Immersion Education in the Early Years), págs. 131-143
How deep is your immersion?: Policy and practice in Welsh-medium preschools with children from different language backgrounds
Tina Hickey, Gwyn Lewis, Colin Baker
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 17, Nº. 2, 2014 (Ejemplar dedicado a: Immersion Education in the Early Years), págs. 215-234
On mature reflection: Commentary on Ballinger dissertation summary
Tina Hickey
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 1, Nº. 1, 2013, págs. 149-154
Fluency in Reading Irish as L1 or L2: Promoting High-frequency Word Recognition in Emergent Readers
Tina Hickey
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 10, Nº. 4, 2007, págs. 471-493
Parents and Early Immersion: Reciprocity Between Home and Immersion Pre-school
Tina Hickey
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 2, Nº. 2, 1999, págs. 94-113
ILARSP: A Grammatical Profile of Irish
Tina Hickey
Assessing Gramar / coord. por David Crystal, Paul J. Fletcher, Martin John Ball, 2012, ISBN 9781847696373, pág. 149
Language contact in the minority language immersion preschool
Tina Hickey
Bilingual socialization and bilingual language acquisition: proceedings from the Second International Symposium on Bilingualism : (University of Vigo, Galicia-Spain, October 23-26, 2002) / Anxo M. Lorenzo Suárez (aut.), Fernando Ramallo Fernández (aut.), Xoán Paulo Rodríguez Yáñez (aut.), 2005, ISBN 84-8158-280-8, págs. 1297-1318
Young Bilingual Learners in Nursery School: Linda Thompson
Tina Hickey
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 5, Nº. 6, 2002, págs. 355-358
Es reseña de:
Thompson, L. (1999). Young bilingual learners in nursery school
L. F. Maez
Studies in second language acquisition, ISSN 0272-2631, Vol. 24, Nº 1, 2002, pág. 131
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados