InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Are Humor Styles Predictors of Hope? Sex and Age Differences in Italian Adolescents and Young Adults
Rossella Falanga, Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone, ML. Indiana
International journal of psychology and psychological therapy, ISSN 1577-7057, Vol. 20, Nº. 2, 2020, págs. 157-166
Analysis of creative and logical-spatial skills in blind children and adolescents
Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone, Rossella Falanga, Orazio Licciardello
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 1, Nº. 1, 2019 (Ejemplar dedicado a: Posicionamientos Psicológico y Mundo Actual), págs. 241-250
Flexibility of Gender Stereotypes: Italian Study on Comparative Gender-consistent and Gender-inconsistent Information
Elisabetta Sagone, Maria Elvira De Caroli, Rossella Falanga, Marinella Coco, Valentina Perciavalle
Psicología educativa, ISSN 1135-755X, Vol. 24, Nº. 2, 2018, págs. 93-98
How can we enhance creativity in childhood?: An action research with Italian children
Maria Elvira De Caroli, Rossella Falanga, Orazio Licciardello, Elisabetta Sagone
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 1, Nº. 1, 2017 (Ejemplar dedicado a: La psicología hoy: retos, logros y perspectivas de futuro), págs. 95-102
“Yes … I can”: psychological resilience and self-efficacy in adolescents
Elisabetta Sagone, Maria Elvira De Caroli
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 1, Nº. 1, 2016 (Ejemplar dedicado a: Psicología, ciencia y profesión. Afrontando la realidad.), págs. 141-148
Resilience and psychological well-being: differences for affective profiles in italian middle and late adolescents
Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 1, Nº. 1, 2016 (Ejemplar dedicado a: Psicología, ciencia y profesión. Afrontando la realidad.), págs. 149-160
Relationship between self-efficacy and self-concepts in university students
Rossella Falanga, Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 2, Nº. 1, 2012, págs. 227-234
Elisabetta Sagone, Maria Elvira De Caroli
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 2, Nº. 1, 2011, págs. 451-462
Attitudes towards disability: The experience of “contact” in a sample of italian college students
Rossella Falanga, Maria Elvira De Caroli
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 4, Nº. 1, 2011, págs. 91-100
Professional self and social attitudes towards disability: A comparison between curricular and special needs teachers
Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 4, Nº. 1, 2011, págs. 493-500
Civic moral disengagement and personality.: A comparison between law and psychology italian students.
Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone, Rossella Falanga
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 5, Nº. 1, 2011, págs. 105-112
Empresa social, recursos humaonos y proyección de la vida de las mujeres maltratadas: El proyecto restart
Orazio Licciardello, Maria Elvira De Caroli
Emprendimiento e Innovación: Oportunidades para todos / Ezequiel Herruzo Gómez (ed. lit.), R. Hernández Sánchez (ed. lit.), Giuseppina Maria Cardella (ed. lit.), José Carlos Sánchez García (ed. lit.), 2020, ISBN 978-84-1324-379-5, págs. 449-454
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados