InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
‘It’s not my Chinese’: a teacher and her students disrupting and dismantling conventional notions of ‘Chinese’ through translanguaging in a heritage language classroom
Ming-Hsuan Wu, Genevieve Leung
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 5, 2022, págs. 1811-1824
Language proficiency and competence: upper elementary students in a Dual-Language Bilingual Education program
Shuhua He, Lu Yang, Genevieve Leung, Qing Zhou, Rosina Tong, Yuuko Uchikoshi
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 43, Nº. 6, 2022 (Ejemplar dedicado a: Chinese-English dual language bilingual education in the United States 美国中英双语沉浸式教学), págs. 502-517
‘I think my parents like me being bilingual’: Cantonese–English DLBE upper elementary students mediating parental ideologies about multilingualism
Genevieve Leung, Serena Calcagno, Rosina Tong, Yuuko Uchikoshi
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 43, Nº. 6, 2022 (Ejemplar dedicado a: Chinese-English dual language bilingual education in the United States 美国中英双语沉浸式教学), págs. 518-533
Student attitudes and Cantonese proficiency in a Cantonese dual immersion school
Genevieve Leung, Yuuko Uchikoshi, Rosina Tong, Lu Yang
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 51, Nº. 3, 2018, págs. 596-616
Revitalising indigenous languages: how to recreate a lost generation
Genevieve Leung
Current issues in language planning, ISSN 1466-4208, Vol. 15, Nº. 1, 2014 (Ejemplar dedicado a: Special Issue: Language Planning and Medium of Instruction in Africa), págs. 104-106
Paradigm shift in language planning and policy: game-theoretic solutions
Di Tan, Genevieve Leung
Current issues in language planning, ISSN 1466-4208, Vol. 15, Nº. 1, 2014 (Ejemplar dedicado a: Special Issue: Language Planning and Medium of Instruction in Africa), págs. 106-107
Planning Chinese characters: reaction, evolution or revolution?
Genevieve Leung, Conan Wang
Current issues in language planning, ISSN 1466-4208, Vol. 10, Nº. 1, 2009, págs. 159-161
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados