págs. 9-10
"Alien/(n)ation" fin de siglo: crisis de presente, alternativas de futuro en la ciencia ficción feminista
págs. 11-18
págs. 19-24
Sandra Cisneros and Helena María Viramontes: the impact of Chicana writers in the "new" literary arena in the United States
págs. 25-32
Pilgrimaging through time: puritan piligrims and Wonnegut's Billy Pilgrim in slaughterhouse-five
págs. 33-38
Toros célebres: some whys and wherefores of its presence in death in the afternoon
págs. 39-48
Harriet Wilson's our nig: towards the development of the "woman question" and the problem of "the color line" into XX century America
págs. 49-56
From Alpdrücken to new dope: Von Göllas "character" in Thomas Pynchon's gravity's rainbow
págs. 57-66
págs. 67-72
On dreams and nightmares: reflections on american dystopia in the cyberspace era
págs. 73-80
Mark Twain and Toni Morrison: the more things change
págs. 81-94
págs. 95-104
El acontecimiento inaugural como nuevo principio: G. Washington, T. Jefferson y W. Clinton
págs. 105-110
You've come a long way, sister: rape/sexual violence in afroamerican women writers' discourse
págs. 111-118
págs. 119-124
The dawn woman's era:: Lola Leroy by Frances E.W. Harper
págs. 125-130
págs. 131-136
págs. 137-146
Women on the verge on the 21st. Century:: Paglia and wolf, two dissenting voices in feminism at the turn of the millenium
págs. 147-152
págs. 153-158
End of century/end of cycle:: notes on E.L. doctorow's historiographical reflections in ragtime
págs. 159-164
págs. 165-170
págs. 171-182
págs. 183-190
"Back to the future or out of the past?:: The sociopolitical subtext of ray bradbury's fahrenheit 451"
págs. 191-198
págs. 199-208
págs. 209-216
Los Estados Unidos en el Diccionario de Alcedo: propaganda, información e ilustración
págs. 217-232
págs. 233-238
Hacia la recuperación de un valor olvidado:: los sermones emersonianos
págs. 239-244
Cómo The long hot summer oculta la situación de crisis de The Hamlet:: Análisis comparativo según la semiología comparada de la narración fílmica y la narración literaria
págs. 245-252
The end of the first cycle:: Willa cather y one of ours
págs. 253-258
págs. 259-266
págs. 267-272
Del minimalismo a la experimentación:: nuevas formas de expresión en la narrativa norteamericana
págs. 273-282
Beyond nationalism and ethnocentrism:: towards a trasculturalamerica
págs. 283-290
págs. 291-298
Thomas King:: a trickster healing through humour
págs. 299-306
Do the bartman:: la hora anti-héroe
págs. 307-314
págs. 315-320
págs. 321-328
págs. 329-344
págs. 345-358
Walter Benjamin piensa William Faulkner:: la escritura en ruinas
págs. 359-366
Tradition and the turn of the century:: the aesthetic conflict in cummings as seen through four lunar poems
págs. 367-378
págs. 379-386
Entre el parricidio y la ciencia-ficción...:: la crisis personal y la esperanza humana en los relatos de Ambrose Bierce
págs. 387-396
The crisis of 'race' and 'gender':: kingston's manual for survival
págs. 397-402
From the mirror to the mind:: transforming representation in shepard's true west
págs. 403-408
Brothers and sisters in blanck and white:: bebe moore campbell examines "the color line" in U.S. society
págs. 409-418
Morris Bober in the assistant:: Bernard Malamud's grim view of "American dream" america
págs. 419-424
págs. 425-432
Coming to voice:: rapmusic as new beginning in contemporary united states
pág. 433
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados