L’aprenentatge servei és una activitat educativa que es fonamenta en l’experiència de la participació social dels estudiants durant el seu procés de formació. En l’àmbit universitari té un valor afegit, perquè contribueix a desenvolupar competències clau en una doble direcció: com a ciutadans i com a futurs professionals. Aquest llibre recull vint relats que descobreixen aspectes concrets de la realització d’aquestes activitats, des de la perspectiva tant del docent i de l’estudiant com dels col·laboradors de les entitats implicades. Per exemple, uns estudiants d’Econòmiques i de Comunicació ajuden emprenedors en risc d’exclusió social a tirar endavant la seva idea empresarial amb microcrèdits procedents de finances ètiques; o, a través de les TIC, estudiants de Psicologia promouen la inclusió educativa en contextos desfavorits. Aquestes experiències, en què participen diverses universitats (UAB, UB, UdG, UdL, UIC, UPC, UPF, URL i URV) i que abracen diferents ensenyaments, posen de manifest la necessitat de continuar treballant perquè l’aprenentatge servei esdevingui un eix central de la política universitària.
30 págs.
Habitatge i cooperació: disset anys d’ApS en l’arquitectura
24 págs.
Dilemes per a una pràctica reflexiva: una experiència d’ApS
36 págs.
49 págs.
Biblioteques escolars: un repte polièdric
70 págs.
El Cancionero: l’art al servei de l’educació, l’educació al servei de l’art
82 págs.
93 págs.
104 págs.
L’ApS en l’àmbit del dret a la Universitat Rovira i Virgili: la clínica jurídica ambiental
116 págs.
130 págs.
138 págs.
151 págs.
169 págs.
186 págs.
197 págs.
216 págs.
Informàtica per al desenvolupament: una eina lliure per a les cooperatives agrícoles
229 págs.
246 págs.
L’ApS per emprendre amb microfinances: innovació social des de la universitat. Suport al disseny i comunicació de l’emprenedoria amb finances ètiques
253 págs.
269 págs.
281 págs.
290 págs.
83 págs.
103 págs.
116 págs.
127 págs.
155 págs.
185 págs.
203 págs.
241 págs.
263 págs.
294 págs.
307 págs.
334 págs.
353 págs.
367 págs.
398 págs.
428 págs.
Los premios Delta ADI-FAD, ¿promoción o reconocimiento?
Josep M. Fort Mir
450 págs.
464 págs.
De profesión a disciplina. En la trastienda de la Editorial Gustavo Gili conversa
Anna Calvera, Yves Zimmermann
491 págs.
503 págs.
536 págs.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados