Aquesta publicació recull les intervencions realitzades en les IV Jornades de Bones Pràctiques de la Universitat de Girona. Inclou, d’una banda, els projectes realitzats per set de les Xarxes d’Innovació Docent de la UdG i, de l’altra, set experiències referides a l’aplicació de metodologies actives i innovacions docents dutes a terme a les aules de la Universitat de Girona
pág. 3
pág. 4
Criteris per valorar una proposta universitària d’aprenentatge servei (ApS)
Pilar Albertín Carbó, Jaume Bellera Solá, Ana Bofill Ródenas, Anna Bonmatí Tomàs, Raquel Heras Colàs, Mariona Masgrau Juanola, Pere Soler Masó
pág. 6
Resolent un mateix projecte mitjançant APP o un mètode tradicional. Una comparació possible
Sílvia Espinosa Mirabet, Marianna Soler i Ortega, Lluïsa Escoda Acero, Jaume Puig Bargués, Inés Ferrer Real, Carmen Echazarreta Soler
pág. 10
Avaluació per companys del treball en grup Xarxa d’Innovació Docent sobre Avaluació
Joan Josep Suñol Martínez, Lidia Feliu Soley, Lino Montoro Moreno, Joan Pujol Planella, Anna Planas Lladó, Rosa Maria Fraguell i Sansbelló, Gerard Arbat Pujolràs, Francesc Castro Villegas, Núria Roura-Pascual
pág. 16
Prova Pilot: l'assignatura d'Estructura i tecnologia de computadors (Grau d'Enginyeria Informàtica) amb auto aprenentatge en format digital utilitzant problemes
Antoni Martorano Gomis, Arnau Oliver i Malagelada, Joan Batlle Grabulosa, Joaquim Salvi Mas
pág. 19
Com desenvolupar competències professionals per aprendre a ensenyar les competències bàsiques a primària: Competències bàsiques i currículum en la formació inicial de mestres de primària
Miquel Alsina i Tarrés, Teresa Calabuig i Serra, Margarida Falgàs Isern, Maria Fernández, Rita Ferrer, Sílvia Llach Carles, Joan de la Creu Godoy Tomás, Montserrat Calbó Angril, Marian Vayreda, Ramon Vila Solé
pág. 26
Eines per fer més interactives les sessions d’aula informàtica: Classroom manager, una experiència recent aplicada a l’EPS
pág. 31
pág. 35
Dues experiències amb wikispaces5
Esteve del Acebo Peña, Florencio de la Torre, Carmen Saurina Canals, Jordi Poch
pág. 39
Annex 1: Qüestionari d’avaluació de l’ús de wikispaces en el desenvolupament de l’assignatura intel·ligència artificial
pág. 48
Xarxa d’Innovació Docent sobre Aprenentatge Reflexiu (XID-AR): Presentació a la Jornada de Bones Pràctiques 2013 del treball realitzat per la XID-AR durant el curs 2012-13
Jordi Colomer Feliu, Rosario Fernández Peña, Marc Pérez Burriel, María Pallisera i Díaz, Judit Fullana Noell
pág. 50
Guia sobre aprenentatge cooperatiu: The making of
Maria Luisa Garcia-Romeu, Albert Ruda González, Dolors Cañabate Ortiz, María Pilar Curós Vilà, Joan Andreu Mayugo Majó, Marta Ministral i Masgrau, Joan Solé Pla, Marta Planas Grabuleda, Francesc Sidera Caballero, Oriol Vidal Fábrega
pág. 56
Xarxa d’Innovació Docent en Aprenentatge Basat en Problemes: l’avaluació de les metodologies actives d’aprenentatge enfront de les metodologies expositives unidireccionals
Carme Arpí Miró, Pilar Avila Castells, Marissa Baraldés i Capdevila, Helena Benito Mundet, Pere Boadas Vaello, María Jesús Gutiérrez del Moral, Marta Orts Alis, Ricard Rigall Torrent, Carles Rostán Sánchez
pág. 62
No puc assistir a classe; què podem fer?
Xavier Espinach, Fernando Julián Pérez, Ramón Ripoll i Masferrer
pág. 66
Informàtica dels sistemes de producció:: aplicació de diferents tècniques d’aprenentatge a un grup reduït d’alumnes
pág. 70
Tècniques creatives basades en la divisió del problema: aplicació a assignatures d’enginyeria
Fernando Julián Pérez, Xavier Espinach, Ramón Ripoll i Masferrer
pág. 74
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados