Las reformas educativas afectan a la estructura y aspiran a transformar la práctica educativa para mejorarla. La obra reflexiona sobre los debates educativos que se produjeron entre el año 1975 y las décadas posteriores hasta el 2006: la democratización de las estructuras y las instituciones educativas, la participación de los diferentes agentes en la política educativa, la lengua y la cultura, los modelos de escuela como servicio público, la lucha contra las desigualdades sociales, económicas, territoriales... y, en el trasfondo, el impulso renovador de los grupos de maestros y profesorado más activo en un proceso de reforma desde la base.
Les reformes educatives remouen l’estructura i aspiren a transformar la pràctica educativa per a millorar-la. L’obra reflexiona sobre els debats educatius que es van produir entre l’any 1975 i les dècades posteriors fins el 2006: la democratització de les estructures i les institucions educatives, la participació dels diferents agents en la política educativa, la llengua i la cultura, els models d’escola com a servei públic, la lluita contra les desigualtats socials, econòmiques, territorials... i, en el rerefons, l’impuls renovador dels grups de mestres i professorat més actiu en un procés de reforma des de la base.
Avivant el valencià a l'escola: els "coordinadors per a l'ensenyament del valencià" i els "assessoris tècnics de valencià" a la Vall d'Albaida (1983-1993)
págs. 49-58
El valencià a l'escola vist en documentals cinematrogràfics: del franquisme amb terres d'arròs (1973) fins a la transició amb elogi a un xiprer (1979)
págs. 19-28
Surt a la pantalla i ho diu un llibre: l'ensenyament en valencià a l'Escola d'Almoines a través d'un vídeo reportatge de 1982
págs. 29-38
La dimensió territorial dels centres educatius: de l'escolarització a la comunitat
págs. 39-48
págs. 59-66
El debat sobre la LODE (1985) a la premsa sindical docent de les Illes Balears
Sara González Gómez, Xavier Motilla Salas, Llorenç Gelabert Gual
págs. 67-76
págs. 77-88
Més enllà de la normativa constructiva estatal d'edificis docents públics de 1975: les primeres escoles de la Generalitat de Catalunya
págs. 89-110
Escola i ruralitat: anàlisis de l'evolució històrica de la xarxa escolar del CRA Penyagolosa i del CRA L'Aiguaneu
págs. 111-122
págs. 123-136
L'escola de formació agrícola comarcal de la Safor (Beniarjó): una cooperativa d'ensenyament valenciana arrelada a la terra (1974-1984)
págs. 137-148
La formació de persones adultes i els ajuntaments a l'inici de l'etapa democràtica al País Valencià: el cas de Castelló
págs. 149-160
págs. 161-174
Una escola d'adults en la transició democràtica: "La Prospe" (Salamanca) 1977-1981
págs. 175-184
Educació: motor de resiliència. Històries de vida de dones lluitadores
págs. 185-195
Diari d'un mestre renovador valencià als anys setanta: una aposta per l'ensenyament actiu i el treball per grups
págs. 196-206
Roser Pujades Duran (1932-1975) i el grup Fe i Treball: propostes per a la reforma de l'ensenyament en temps d'esperança conciliar i transició política
Clara Domènech Vivas, Jordi García Ferrero, Conrad Vilanou Torrano
págs. 207-216
págs. 217-228
Concha Calvo Mas: mestra de mestres
págs. 229-241
págs. 241-252
págs. 253-260
Mestres, materials ludicodidàctics i teories pedagògiques contemporànies
Sara González Gómez, Gabriel Barceló Bauzà, Andrés Payà Rico
págs. 261-272
Aprende invesatigant: les fonts orals com a recurs històric educatiu
págs. 273-282
págs. 283-296
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados