Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La optimización de la competencia lingüística y de la competencia aprender a aprender: el uso explícito y sistemático de las estrategias de aprendizaje en la educación primaria

  • Autores: Mª Isabel Almagro Nóbrega
  • Directores de la Tesis: María Luisa Pérez Cabaní (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2017
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Montserrat Castelló Badia (presid.), María Reyes Carretero Torres (secret.), Ibis Marlene Álvarez Valdivia (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • El propòsit d’aquesta tesi és explorar com l’ús explícit i sistemàtic de les estratègies lectores optimitza la competència lingüística i la competència d’aprendre a aprendre. El marc teòric-conceptual es basa en la perspectiva constructivista de l'ensenyament-aprenentatge a l'escola, i en el concepte de les dues competències clau d'aquesta investigació.

      La recerca s’ha dut a terme mitjançant l’estudi de cas únic en un grup-classe de primer de primària, on s’ha analitzat la implementació d’una seqüència didàctica composta per set estratègies bàsiques de lectura. S’analitza l’actuació que es produeix en l’organització conjunta entre la mestra i l’alumnat i, per l’altra es conjectura com aquest ús sistemàtic provoca que l’alumnat empri diferents estratègies en un text.

      Els resultats posen de manifest, entre d’altres conclusions, que l’ús explícit i sistemàtic de les estratègies lectores provoca que la gran majoria de l’alumnat utilitzi un major nombre d’aquestes estratègies lectores i, desenvolupi un alt grau d’autonomia en la seva aplicació. Un dels aspectes més rellevants a destacar és el rang dels alumnes que al començament tenien un nivell de lectura fluix i, que en l'anàlisi dels resultats es pot veure un augment significatiu en l'ús d'aquestes estratègies.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno