Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Anàlisi del llibre de text de química com a discurs didàctic multimodal

  • Autores: Ainoa Marzábal Blancafort
  • Directores de la Tesis: Mercé Izquierdo i Aymerich (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2011
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Fermín M. González García (presid.), Conxita Márquez (secret.), Agustín Adúriz-Bravo (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en:  TDX  DDD 
  • Resumen
    • En aquesta tesi doctoral analitzem una mostra de tres llibres de text de Química per a tercer d’ESO considerant que es tracta d’un discurs multimodal que té una intenció didàctica. L’objectiu és identificar i caracteritzar els estils didàctics que presenten els llibres analitzats considerant els continguts que presenten en el seu discurs, i com aquests es materialitzen en una seqüència que inclou una part textual expositiva, imatges i activitats que, conjuntament, els autors desenvolupen orientats a l’aprenentatge dels lectors seguint una proposta didàctica que hauria de ser compatible amb el cicle d’aprenentatge constructivista. Aquest treball ens ha permès detectar algunes limitacions que tenen els llibres de text des d’una nova mirada didàctica que considera tots els elements que el composen. Aquests resultats proporcionen criteris als professors i autors per modificar les propostes dels textos escolars i fer-les més adequades des d’una aproximació didàctica, i en l’àmbit de la investigació en Didàctica de les Ciències Experimentals aporta un nucli de teoria emergent referit a les estratègies mitjançant les quals els textos aborden el cicle d’ensenyament.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno