Untapping the potential of cloud subtitling in audiovisual translator education
Untapping the potential of cloud subtitling in audiovisual translator education
Vol. 44
Núm. 1
Pág. 10
|
2024
|
Cadernos de tradução
|
Bolaños García-Escribano, Alejandro
|
La traducción audiovisual didáctica, una disciplina fundada por mujeres
La traducción audiovisual didáctica, una disciplina fundada por mujeres
Núm. 32
Pág. 101-128
ARTICULO
|
2024
|
Encuentro
|
Tinedo Rodríguez, Antonio Jesús
|
The integration of audiovisual translation and new technologies in project-based learning
The integration of audiovisual translation and new technologies in project-based learning
Núm. 9
Pág. 261-278
ARTICULO
|
2022
|
Digilec
|
González Vera, Pilar
|
Spanish University Students' Use of Authentic Videos and their Motives for Engaging in this Informal Activity:
Spanish University Students' Use of Authentic Videos and their Motives for Engaging in this Informal Activity:
Núm. 65
Pág. 59-86
ARTICULO
|
2022
|
Miscelánea
|
Sinyashina, Ekaterina
|
Integración de la subtitulación activa en el aula
Integración de la subtitulación activa en el aula
Vol. 28
Núm. 2
Pág. 48-63
ARTICULO
|
2022
|
LFE
|
González Vera, Pilar
|
An action-oriented approach to didactic audio description in foreign language education
An action-oriented approach to didactic audio description in foreign language education
Vol. 28
Núm. 2
Pág. 151-164
ARTICULO
|
2022
|
LFE
|
Navarrete, Marga
Bolaños García-Escribano, Alejandro
|
The riches of hands-on subtitling in the foreign language classroom
The riches of hands-on subtitling in the foreign language classroom
Vol. 28
Núm. 2
Pág. 32-47
ARTICULO
|
2022
|
LFE
|
Díaz Cintas, Jorge
Yang, Chengcheng
|
Subtitling and Dubbing as Teaching Resources in CLIL in Primary Education
Subtitling and Dubbing as Teaching Resources in CLIL in Primary Education
Núm. 36
Pág. 175-192
ARTICULO
|
2021
|
Porta Linguarum
|
Fernández Costales, Alberto
|
The use of active subtitling activities for students of Tourism in order to improve their English writing production
The use of active subtitling activities for students of Tourism in order to improve their English writing production
Núm. 41
Pág. 155-180
ARTICULO
|
2021
|
Ibérica
|
Ávila Cabrera, José Javier
Rodríguez Arancón, Pilar
|
Audiovisual translation in primary education
Audiovisual translation in primary education
Vol. 66
Núm. 2
Pág. 280-300
ARTICULO
|
2021
|
Meta
|
Fernández Costales, Alberto
|
Estudiu de les posibilidaes didáutiques de la traducción audiovisual (subtituláu y doblaxe) na enseñanza del asturianu n’Educación Primaria
Estudiu de les posibilidaes didáutiques de la traducción audiovisual (subtituláu y doblaxe) na enseñanza del asturianu n’Educación Primaria
Núm. 123
Pág. 147-166
ARTICULO
|
2020
|
Lletres asturianes
|
Avello Rodríguez, Roberto
Fernández Costales, Alberto
|
Using subtitling to improve military esp listening comprehension
Using subtitling to improve military esp listening comprehension
Núm. 40
Pág. 245-266
ARTICULO
|
2020
|
Ibérica
|
Fuentes-Luque, Adrián
Campbell, Alan Patrick
|
The Use of Passive and Active Subtitles in Foreign Language Teaching: A View to their Teaching Potential
The Use of Passive and Active Subtitles in Foreign Language Teaching: A View to their Teaching Potential
Vol. 25
Núm. 1
Pág. 231-250
|
2020
|
Íkala
|
Torralba Miralles, Gloria
|
Second language vocabulary learning through subtitling
Second language vocabulary learning through subtitling
Vol. 32
Núm. 2
Pág. 486-514
ARTICULO
|
2019
|
Revista española de lingüística aplicada
|
Lertola, Jennifer
|
Using subtitles for the deaf and hard of hearing as an innovative pedagogical tool in the language class
Using subtitles for the deaf and hard of hearing as an innovative pedagogical tool in the language class
Vol. 19
Núm. 1
Pág. 21-40
ARTICULO
|
2019
|
IJES
|
Talaván Zanón, Noa
|
Aprendizaje y perfeccionamiento de lenguas
Aprendizaje y perfeccionamiento de lenguas
Vol. 24
Núm. 2
Pág. 73-91
ARTICULO
|
2018
|
LFE
|
Torralba Miralles, Gloria
|
From Translation to Audiovisual Translation in Foreign Language Learning
From Translation to Audiovisual Translation in Foreign Language Learning
Núm. 22
Pág. 185-202
ARTICULO
|
2018
|
TRANS
|
Lertola, Jennifer
|
Active audiodescription to promote speaking skills in online environments
Active audiodescription to promote speaking skills in online environments
Núm. 28
Pág. 59-74
ARTICULO
|
2016
|
Sintagma
|
Talaván Zanón, Noa
Lertola, Jennifer
|
Justificación teórico-práctica del uso de los subtítulos en la enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras.
Justificación teórico-práctica del uso de los subtítulos en la enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras.
Núm. 16
Pág. 23-37
ARTICULO
|
2012
|
TRANS
|
Talaván Zanón, Noa
|