Emotional transmission in the classroom: Exploring the relationship between teacher and student enjoyment (2009) Frenzel, Anne C. Goetz, Thomas Lüdtke, Oliver Pekrun, Reinhard Sutton, Rosemary E. Journal of educational psychology Vol. 101 Núm. 3 Pág. 705-716

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 5

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Investigating Emotional Intelligence, Social Competencies, and Teacher Professional Experience in Addressing the Needs of Students with Special Educational Needs (SEN) Across Various Educational Settings in Poland
Investigating Emotional Intelligence, Social Competencies, and Teacher Professional Experience in Addressing the Needs of Students with Special Educational Needs (SEN) Across Various Educational Settings in Poland Vol. 13 Núm. 1 Pág. 81-99 ARTICULO
2024 Pedagogia i Treball Social
Skura, Monika
Cooperative learning, emotions, and academic performance in physical education
Cooperative learning, emotions, and academic performance in physical education Vol. 29 Núm. 1 Pág. 75-82 ARTICULO
2023 Psicología educativa
León del Barco, Benito Fernández Río, Javier Rivera Pérez, Sergio Iglesias Gallego, Damián
Educación física y neurociencias
Educación física y neurociencias Vol. 3 Núm. 2 Pág. 174-190
2023 GADE
Aguilera Viamonte, Marinés González Padrón, Angela Delgado de la Cruz, Isbel
La escuela católica y la identidad del docente católico
La escuela católica y la identidad del docente católico Vol. 2 Núm. 7 Pág. 115-149 ARTICULO
2023 Revista de Educación Religiosa
Tejedor, José María
Self-determination in maths education: how to strengthen students positive attitude to mathematics and develop their emotional/social competences
Self-determination in maths education: how to strengthen students positive attitude to mathematics and develop their emotional/social competences Vol. 23 Núm. 1 Pág. 185-210 ARTICULO
2023 Multidisciplinary journal of school education
Knopik, Tomasz Oszwa, Urszula
Impact of the new virtual educational environments derived from covid-19 on the affective domain of future teachers for science learning
Impact of the new virtual educational environments derived from covid-19 on the affective domain of future teachers for science learning Vol. 17 Núm. 1 Pág. 4
2022 Góndola, Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias
Hernández del Barco, Míriam Bravo Lucas, Elena Marcos Merino, José María Cañada Cañada, Florentina
Basic Psychological Needs, Class-related Emotions and Satisfaction with Life in Spanish Teachers
Basic Psychological Needs, Class-related Emotions and Satisfaction with Life in Spanish Teachers Vol. 11 Núm. 2 Pág. 153-181 ARTICULO
2022 International Journal of Educational Psychology
Fierro Suero, Sebastián Almagro Torres, Bartolomé Jesús Becker, Eva S. Sáenz-López Buñuel, Pedro
El futuro profesorado escolar y el inglés
El futuro profesorado escolar y el inglés Vol. 25 Núm. 1 Pág. 319-337 ARTICULO
2021 Profesorado
Aranberri Monasterio, Nora Bereziartua Etxeberria, Garbiñe Boillos Pereira, María del Mar
La influencia del clima de aula sobre las emociones del alumnado
La influencia del clima de aula sobre las emociones del alumnado Núm. 42 Pág. 434-442 ARTICULO
2021 Retos
Fierro Suero, Sebastián Velázquez Ahumada, Natalia Fernández Espínola, Carlos
Friends’ influence on the development of academic values in mathematics
Friends’ influence on the development of academic values in mathematics Vol. 36 Núm. 3 Pág. 781-797 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Reindl, Marion Gniewosz, Burkhard Dresel, Markus
E-Cooperative Problem Solving as a Strategy for Learning Mathematics during the COVID-19 Pandemic
E-Cooperative Problem Solving as a Strategy for Learning Mathematics during the COVID-19 Pandemic Núm. 22 Pág. 26 ARTICULO
2021 Education in the knowledge society (EKS)
Knopik, Tomasz Oszwa, Urszula
Are teachers’ subjective feelings linked with need-supportive and need-thwarting motivating styles? A cross-lagged pilot study in physical education
Are teachers’ subjective feelings linked with need-supportive and need-thwarting motivating styles? A cross-lagged pilot study in physical education Vol. 36 Núm. 4 Pág. 1221-1241 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Burel, Nicolas Tessier, Damien Langdon, Jody
Desarrollo de experiencias emocionales en educación
Desarrollo de experiencias emocionales en educación Vol. 20 Núm. 38 Pág. 119-136
2020 Revista Civilizar
Barrios Tao, Hernando
Emociones académicas y aprendizaje de biología, una asociación duradera
Emociones académicas y aprendizaje de biología, una asociación duradera Vol. 37 Núm. 2 Pág. 43-61 ARTICULO
2019 Enseñanza de las ciencias
Gómez Ochoa de Alda, Jesús Antonio Marcos Merino, José María Méndez Gómez, Francisco Javier Mellado Jiménez, Vicente Esteban Gallego, María Rocío
Formando a futuros maestros para abordar los microorganismos mediante actividades prácticas. Papel de las emociones y valoraciones de los estudiantes
Formando a futuros maestros para abordar los microorganismos mediante actividades prácticas. Papel de las emociones y valoraciones de los estudiantes Vol. 16 Núm. 1 Pág. 1602 ARTICULO
2019 Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
Marcos Merino, José María Esteban Gallego, María Rocío Gómez Ochoa de Alda, Jesús Antonio
Las condiciones que desencadenan emociones en profesores de matemáticas de secundaria durante su clase
Las condiciones que desencadenan emociones en profesores de matemáticas de secundaria durante su clase Núm. 57 Pág. 49-70 ARTICULO
2019 Unión
Arellano García, Yuridia Hernández Moreno, Antonia Martínez Sierra, Gustavo
Teacher humor
Teacher humor Vol. 34 Núm. 3 Pág. 517-534 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Bieg, Sonja Grassinger, Robert Dresel, Markus
Análisis de las relaciones emociones-aprendizaje de maestros en formación inicial con una práctica activa de Biología
Análisis de las relaciones emociones-aprendizaje de maestros en formación inicial con una práctica activa de Biología Vol. 16 Núm. 1 Pág. 1603 ARTICULO
2019 Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
Marcos Merino, José María
Identifying effective teachers
Identifying effective teachers Vol. 34 Núm. 4 Pág. 801-823 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Holzberger, Doris Praetorius, Anna-Katharina Seidel, Tina Kunter, Mareike
Líneas teóricas fundamentales para una educación emocional
Líneas teóricas fundamentales para una educación emocional Vol. 22 Núm. 3 Pág. 8
2019 Educación y educadores
Barrios Tao, Hernando Peña Rodríguez, Lina Johanna
Innovation
Innovation Núm. 9 Pág. 48-56 ARTICULO
2019 Chakiñan
Rodas Brosam, Elisabeth Luisa
The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour
The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour Vol. 9 Núm. 1 Pág. 138-148 ARTICULO
2018 JETT
Amengual Pizarro, Marian
Choosing teaching English as a profession in primary education contexts
Choosing teaching English as a profession in primary education contexts Vol. 32 Núm. 2 Pág. 121-133 ARTICULO
2017 Ensayos
Amengual Pizarro, Marian García Laborda, Jesús
Professor Gender, Age, and “Hotness” in Influencing College Students’ Generation and Interpretation of Professor Ratings
Professor Gender, Age, and “Hotness” in Influencing College Students’ Generation and Interpretation of Professor Ratings Vol. 6 Núm. 3 Pág. 1-1
2016 Higher learning research communications
Sohr Preston, Sara L. Boswell, Stefanie S. McCaleb, Kayla Robertson, Deanna
Revising and Validating Achievement Emotions Questionnaire – Teachers (AEQ-T)
Revising and Validating Achievement Emotions Questionnaire – Teachers (AEQ-T) Vol. 5 Núm. 1 Pág. 80-107 ARTICULO
2016 International Journal of Educational Psychology
Hong, Ji Nie, Youyan Heddy, Benjamin Monobe, Gumiko Ruan, Jiening You, Sula Kambara, Hitomi
Teacher Demoralization, Disempowerment and School Administration
Teacher Demoralization, Disempowerment and School Administration Vol. 5 Núm. 2 Pág. 200-225 ARTICULO
2016 Qualitative Research in Education
Tsang, Kwok Kuen Liu, Dian
Initial career motives and demotivation in teaching English as a foreign language
Initial career motives and demotivation in teaching English as a foreign language Núm. 24 Pág. 77-92 ARTICULO
2015 Porta Linguarum
Kim, Tae Young Kim, Yoon-Kyoung
Aburrimiento y disfrute en clase de Lengua española en secundaria: predictores motivacionales y efectos sobre el rendimiento
Aburrimiento y disfrute en clase de Lengua española en secundaria: predictores motivacionales y efectos sobre el rendimiento Vol. 29 Núm. 2 Pág. 426-434 ARTICULO
2013 Anales de psicología
González Fernández, Antonio Paoloni, Paola Verónica Rinaudo, María Cristina
Inteligencia emocional y comunicación
Inteligencia emocional y comunicación Vol. 11 Núm. 1 Pág. 213 ARTICULO
2013 REDU
Rodríguez Jiménez, Rosa Mª Caja López, María del Mar Gracia, Patricia Velasco Quintana, Paloma J. Terrón López, María José
Cognición, motivación y emoción en la interacción profesor-alumno. Una propuesta para analizar su relación mediante el registro de las ayudas frías y cálidas
Cognición, motivación y emoción en la interacción profesor-alumno. Una propuesta para analizar su relación mediante el registro de las ayudas frías y cálidas Vol. 35 Núm. 4 Pág. 483-496 ARTICULO
2012 Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
Sixte Herrera, Raquel de Sánchez Miguel, Emilio
Emociones de los alumnos en el aula: antecedentes socio-cognitivos y rendimiento escolar
Emociones de los alumnos en el aula: antecedentes socio-cognitivos y rendimiento escolar Vol. 9 Núm. 23 Pág. 5-48 ARTICULO
2011 Electronic journal of research in educational psychology
Stephanou, Georgia

* Último cálculo de métricas Dialnet: 14-Jul-2024