Social Support Matters (2012) Wang, Ming-Te Eccles, Jacquelynne Child development Vol. 83 Núm. 3 Pág. 877-895
- Número de citas: 36 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 27 EDUCACION 13 TRABAJO SOCIAL 2 SOCIOLOGIA 2 MULTIDISCIPLINAR 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 1
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Developmental trajectories of emotional school engagement from middle to late childhood in mainland China Vol. 39 Núm. 1 Pág. 151-170 ARTICULO | 2024 | European journal of psychology of education |
Liu, Junsheng
Zhu, Zhongmin
Kong, Xiaoxue
Coplan, Robert J.
Zhao, Kedi
Li, Dan
Chen, Xinyin
|
Impact of college students’ perceived teacher support on career exploration Vol. 61 Núm. 3 Pág. 528-540 | 2024 | Innovations in education and teaching international |
Lu, Lei
Gao, Xiaoxiao
Xiao, Yan
|
The influence of perceived social support on academic engagement among adolescents Vol. 40 Núm. 3 Pág. 409-420 ARTICULO | 2024 | Anales de psicología |
Tortosa Martínez, Begoña María
Pérez Fuentes, María del Carmen
Molero Jurado, María del Mar
|
Testing the relationship between a need thwarting classroom environment and student disengagement Vol. 38 Núm. 2 Pág. 659-673 ARTICULO | 2023 | European journal of psychology of education |
Beulah Adigun, Olajumoke
Fiegener, Ashlyn M.
Adams, Curt M.
|
Different associations of parental involvement with children’s learning of Chinese, English, and math: a three-wave longitudinal study Vol. 38 Núm. 1 Pág. 269-285 ARTICULO | 2023 | European journal of psychology of education |
Wang, He
Chen, Yinghe
Yang, Xiujie
Yu, Xiao
Zheng, Kaiyi
Lin, Qinyi
Cheng, Xuanzhou
He, Ting
|
The effects of teacher support, parental monitoring, motivation and self-efficacy on academic performance over time Vol. 38 Núm. 1 Pág. 1-23 ARTICULO | 2023 | European journal of psychology of education |
Affuso, Gaetana
Zannone, Anna
Esposito, Concetta
Pannone, Maddalena
De Angelis, Grazia
Aquilar, Serena
Dragone, Mirella
Bacchini, Dario
Miranda, Maria Concetta
|
Students’ Perceptions of Teacher Support, and Their School and Life Satisfaction Before and After The COVID-19 Pandemic Vol. 11 Núm. 1 Pág. 15-25 | 2023 | International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education |
Vidić, Tomislava
Đuranović, Marina
Klasnić, Irena
|
A relação entre valores humanos e desempenho acadêmico Vol. 10 Núm. 2 Pág. 198-220 ARTICULO | 2023 | Revista de estudios e investigación en psicología y educación |
Santana, Raick Bastos
Rodrigues Sampaio, Leonardo
|
Variables related to academic engagement and socioemotional skills in adolescents Vol. 25 Núm. 2 Pág. 242-255 ARTICULO | 2023 | Revista Fuentes |
Tortosa Martínez, Begoña María
Pérez Fuentes, María del Carmen
Molero Jurado, María del Mar
|
Relación docente-estudiante y compromiso escolar Vol. 20 Núm. 1 Pág. 12 | 2022 | Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud |
Lara, Gabriela
González, Nicole
Lara, Francisca
Lagos, Lorena
Parra, Victoria
Pérez, Claudia
|
The effects of perceived parental math support on middle school students’ math engagement Vol. 37 Núm. 2 Pág. 341-354 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Sağkal, Ali Serdar
Sönmez, Melike Tural
|
Individual characteristics of students in vocational education moderating the relationship between school engagement and vocational identity Vol. 37 Núm. 4 Pág. 1255-1283 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Keijzer, Rineke
van Schooten, Erik
Van der Rijst, Roeland M.
Admiraal, Wilfried
|
Escala de Bem - Estar Subjetivo Escolar (EBESE): Vol. 15 Núm. 1 Pág. 1-19 ARTICULO | 2021 | Ciencias Psicológicas |
Lucas Dias Viana, João
Noronha, Ana Paula Porto
|
Validación de un instrumento de medición de factores contextuales relacionados con el compromiso escolar Vol. 2 Núm. 59 Pág. 109-124 ARTICULO | 2021 | Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica |
Navarro Hidalgo, Juan José
Toro Consuagra, Ximena de
Lara Vázquez, Laura
Saracostti, Mahia
|
Student Misbehaviour and School Climate: A Multilevel Study Vol. 27 Núm. 1 Pág. 1-11 ARTICULO | 2021 | Psicología educativa |
Martínez Fernández, Belén
Díaz-Aguado Jalón, María José
Chacón Gómez, José Carlos
Martín Babarro, Javier
|
All better than being disengaged: Student engagement patterns and their relations to academic self-concept and achievement Vol. 36 Núm. 3 Pág. 627-652 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Schnitzler, Katharina
Holzberger, Doris
Seidel, Tina
|
Primary school students’ perceived social support in relation to study engagement Vol. 36 Núm. 3 Pág. 653-672 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Rautanen, Pihla
Soini, Tiina
Pyhältö, Kirsi
Pietarinen, Janne
|
Beliefs About Psychological Problems Inventory (BAPPI): Development and Psychometric Properties Vol. 21 Núm. 3 Pág. 379-398 ARTICULO | 2021 | International journal of psychology and psychological therapy |
AS Moreira, Paulo
Mafalda Guedes Cardoso, Ana
Gomes Cancela, Diana Manuela
Tiago Oliveira, João
|
Barreras y facilitadores para la inclusión educativa de personas con discapacidad intelectual Vol. 52 Núm. 4 Pág. 29-49 ARTICULO | 2021 | Siglo Cero |
Nieto Carmona, Cristina
Moriña Díez, Anabel
|
Effects of social and individual school self-concepts on school engagement during adolescence Vol. 35 Núm. 1 Pág. 73-91 ARTICULO | 2020 | European journal of psychology of education |
Bakadorova, Olga
Lazarides, Rebecca
Raufelder, Diana
|
The role of social skills in burnout and engagement among university students Vol. 18 Núm. 50 Pág. 77-100 ARTICULO | 2020 | Electronic journal of research in educational psychology |
Kiema- Junes, Heli
Hintsanen, Mirka
Soini, Hannu
Pyhältö, Kirsi
|
(Des)vinculación escolar y procesos de acompañamiento en educación secundaria por clase y origen en un municipio de la región metropolitana de Barcelona Vol. 13 Núm. 4 Pág. 487-506 ARTICULO | 2020 | Revista de Sociología de la Educación-RASE |
Pàmies Rovira, Jordi
Sánchez Martí, Angelina
Carrasco Pons, Silvia
|
Ambiente de aprendizaje positivo, compromiso académico y aprendizaje autorregulado en bachilleres Vol. 23 Núm. 2 Pág. 267-278 | 2020 | Acta Colombiana de Psicología |
Gaxiola-Romero, José Concepción
Gaxiola-Villa, Eunice
Corral Frías, Nadia Saraí
Escobedo-Hernández, Paola
|
Aspirer à une carrière mathématique Núm. 208 Pág. 31-47 ARTICULO | 2020 | Revue française de pédagogie |
Jaegers, Doriane
Lafontaine, Dominique
|
Apoyo social percibido e implicación escolar del alumnado de educación secundaria Vol. 77 Núm. 272 Pág. 123-141 ARTICULO | 2019 | Revista española de pedagogía |
Fernández Lasarte, Oihane
Goñi Palacios, Eider
Camino Ortiz de Barrón, Igor
Ramos Díaz, Estíbaliz
|
Is School Adjustment Related to Environmental Empathy and Connectedness to Nature? Vol. 28 Núm. 2 Pág. 101-110 ARTICULO | 2019 | Psychosocial Intervention |
Musitu Ferrer, Daniel
Esteban Ibáñez, Macarena
León Moreno, Celeste
Garcia, Oscar F.
|
Publicaciones científicas en revistas peruanas de psicología Vol. 13 Núm. 2 Pág. 19-28 ARTICULO | 2019 | RIDU |
Hernandez, Ronald M.
Carranza Esteban, Renzo Felipe
Caycho Rodríguez, Tomás
Cabrera Orosco, Isabel
Arias Chávez, Dennis
|
Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement Vol. 24 Núm. 1 Pág. 10 ARTICULO | 2019 | Revista de psicodidáctica |
Veas Iniesta, Alejandro
Castejón Costa, Juan Luis
Miñano Pérez, Pablo
Gilar Corbí, Raquel
|
Apoyo social percibido e implicación escolar Vol. 7 Núm. 1 Pág. 23-35 ARTICULO | 2019 | European Journal of Child Development, Education and Psychopathology |
Izar de la Fuente Díaz de Cerio, Iker
Rodríguez Fernández, Arantzazu
Escalante Mateos, Naiara
|
The role of parental socialization styles in school engagement and academic performance Vol. 11 Núm. 2 Pág. 123-139 ARTICULO | 2018 | European journal of education and psychology |
Rodríguez Fernández, Arantzazu
Revuelta Revuelta, Lorena
Sarasa Maya, Marta
Fernández Lasarte, Oihane
|
Apoyo social percibido, implicación escolar y satisfacción con la escuela Vol. 22 Núm. 2 Pág. 6 ARTICULO | 2017 | Revista de psicodidáctica |
Gutiérrez Sanmartín, Melchor
Tomás Miguel, Jose Manuel
Romero, Isabel
Barrica, José Marcos
|
Apoio Social e Comportamentos de Risco na Adolescência Vol. 46 Núm. 2 Pág. 165-175 ARTICULO | 2015 | Psico |
Alves, Cássia Ferrazza
Dell'Aglio, Débora Dalbosco
|
Social Support Perception of Adolescents from Public Schools Vol. 7 Núm. 2 Pág. 89-98 | 2015 | Revista de Psicologia da IMED |
Alves, Cássia Ferrazza
Dell'Aglio, Débora Dalbosco
|
Eskola-inplikazioa Vol. 27 Núm. 2 Pág. 149-168 ARTICULO | 2015 | Tantak |
Ramos Díaz, Estíbaliz
Fernández Zabala, Aranzazu
Zuazagoitia Rey-Baltar, Ana
Rodríguez Fernández, Arantzazu
Ros Martínez de Lahidalga, Iker
|
Escala de Engajamento Escolar Vol. 14 Núm. 2 Pág. 7 | 2015 | Avaliaçao Psicologica |
Stelko-Pereira, Ana Carina
Valle, Jéssica Elena
Williams, Lúcia Cavalcanti de Albuquerque
|
Engagement with School in Students with Special Educational Needs Vol. 15 Núm. 1 Pág. 361-375 ARTICULO | 2015 | International journal of psychology and psychological therapy |
Moreira, Paulo
Bilimória, Helena
Pedrosa, Carla
Pires, Maria de Fátima
Cepa, Maria de Jesús
Mestre, Maria de Deus
Ferreira, Marisa
Serra, Natália
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024