Periodo de publicación recogido
|
|
|
Multilingual Interaction in Plurilingual Classes – European School Practice
Alexandra Müller, Hugo Baetens Beardsmore
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 7, Nº. 1, 2004, págs. 24-42
English in Europe: The Acquisition of a Third Language: J. Cenoz and U. Jessner (eds)
Hugo Baetens Beardsmore
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 4, Nº. 4, 2001, págs. 283-286
La diversidad lingüística: retos y estrategias
Hugo Baetens Beardsmore
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 326, 2001 (Ejemplar dedicado a: Bilingüismo y educación), págs. 63-78
Hugo Baetens Beardsmore
Français dans le monde. Recherches et applications, ISSN 0994-6632, Nº. 27, 2000 (Ejemplar dedicado a: Actualité de l'enseiqnement bilingue), págs. 77-85
Reconciling Content Acquisition and Language Acquisition in Bilingual Classrooms
Hugo Baetens Beardsmore
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 17, Nº. 2-4, 1996, págs. 114-122
European models of bilingual education: Practice, theory and development
Hugo Baetens Beardsmore
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 14, Nº. 1-2, 1993 (Ejemplar dedicado a: Bilingualism and National Development), págs. 103-120
Designing bilingual education: Aspects of immersion and ‘European school’ models
Hugo Baetens Beardsmore, Merril Swain
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 6, Nº. 1, 1985, págs. 1-15
Substratum, adstratum and residual bilingualism in Brussels
Hugo Baetens Beardsmore
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 4, Nº. 1, 1983, págs. 1-14
Polyglot Literature and Linguistic Fiction
Hugo Baetens Beardsmore
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 15, 1978, págs. 91-102
Trilingual education & language minorities in Europe
Hugo Baetens Beardsmore
Actas da VIII Conferencia Internacional de Linguas Minoritarias: Santiago de Compostela, 22, 23, 24 de novembro de 2001 / María Xesús Bugarín López (ed. lit.), Xosé Cajide Val (ed. lit.), Agustín Dosil Maceira (ed. lit.), Gregorio Ferreiro Fente (ed. lit.), Manuel González González (ed. lit.), Miguel Anxo Santos Rego (ed. lit.), 2002, ISBN 84-453-3465-4, págs. 185-193
Bilingual Education in the 21st Century: A Global Perspective
Ofelia García, Hugo Baetens Beardsmore (col.), Zeena Zakharia (col.)
Wiley-Blackwell, 2008. ISBN 978-1-405-11994-8
Ha sido reseñado en:
Bilingual education in the 21st century: a global perspective
Ellen Johnson (res.)
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 13, Nº. 4, 2010, págs. 469-472
Bilingual education in the 21st century: a global perspective
G. Richard Tucker (res.)
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 32, Nº. 1, 2011, págs. 99-100
Ofelia Garcia: Bilingual Education in the 21st Century: A Global Perspective.
John W. Schwieter (res.)
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 32, Nº 4, 2011, págs. 456-458
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. 27, 2013, págs. 298-302
Principis bàsics del bilingüisme
Hugo Baetens Beardsmore
La Magrana, 1989. ISBN 84-7410-448-3
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados