Instituciones
Periodo de publicación recogido
|
|
|
Microscale Catalytic Hydrogenation of Cyclopropane with Nanoparticle Palladium
Katie Cunningham, Mackenzie Enmeier, Grayson Huldin, Giorgio Bacchin, Kara Grossman, Grace Recker, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 100, Nº 5, 2023, págs. 2080-2085
A Colorful Solvent Extraction Demonstration for Teaching the Concept of “Like Dissolves Like”
David Dobberpuhl, Lydia Johnson, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 99, Nº 9, 2022, págs. 3342-3345
Diffusion of Gases into Air: A Simple Small-Scale Laboratory Activity
Samaya Kallepalli, Lydia Johnson, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 98, Nº 10, 2021, págs. 3258-3262
Anne Mirich, Mackenzie Enmeier, Katie Cunningham, Kara Grossman, Grace Recker, Samantha Jarman, Tazah Weinmaster, Reba Mehaffey, Grayson Huldin, Giorgio Bacchin, Samaya Kallepalli, Laura Cogua, Lydia Johnson, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 97, Nº 6, 2020, págs. 1579-1587
Anne Mirich, Trisha Hoette Miller, Elsbeth Klotz, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 92, Nº 12, 2015, págs. 2087-2093
Heterogeneous catalysis: The Horiuti-Polanyi mechanism and alkene hydrogenation
Bruce Mattson, Wendy Foster, Jaclyn Greimann, Trisha Hoette, Nhu Le, Anne Mirich, Shanna Wankum, Ann Cabri, Claire Reichenbacher, Erika Schwanke
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 90, Nº 5, 2013, págs. 613-619
The Spark(L)ing Vinaigrette: A Demonstration That Produces Flames
Jorge G. Ibanez, Jorge L. Vazquez Olavarrieta, Max Edgardo Moran Orozco, Elizabeth Garcia Pintor, Angela Köhler Krützfeldt, Michael Anderson, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 88, Nº 10, 2011, págs. 1404-1405
The Equilibrium Constant for Bromothymol Blue: A General Chemistry Laboratory Experiment Using Spectroscopy
Elsbeth Klotz, Robert Doyle, Erin M. Gross, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 88, Nº 5, 2011, págs. 637-639
Bruce Mattson, Michael P. Anderson
School Science Review, ISSN 0036-6811, Vol. 92, Nº. 340, 2011 (Ejemplar dedicado a: Small-scale science), págs. 43-48
The Remarkable Chemistry of Potassium Dioxide(1–). Two Microscale Classroom Demonstrations
Andrew Allen, Michael Anderson, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 86, Nº 11 (November), 2009, págs. 1286-1289
Hydrogen and Palladium Foil:: Two Classroom Demonstrations
Elsbeth Klotz, Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 86, Nº. 4 (April), 2009, págs. 465-469
Incomplete Combustion of Hydrogen: Trapping a Reaction Intermediate.
Bruce Mattson, Trisha Hoette
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 84, Nº 10, 2007, págs. 1668-1670
Microscale Demonstration of the Paramagnetism of Liquid Oxygen with a Neodymium Magnet.
Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 84, Nº 8, 2007, págs. 1296-1298
Propanol to Propane: An Advanced Laboratory Experiment Using Heterogeneous Catalysts for Two Successive Gas-Phase Reactions
Peter Menzel, Bruce Mattson, Martin Hulce, Wes Cheng, Jaclyn Greimann, Trisha Hoette
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 83, Nº 3, 2006, págs. 421-424
Bruce Mattson
Educación química, ISSN 0187-893X, Vol. 16, Nº. 4, 2005, págs. 514-528
Laboratory Experiments on the Electrochemical Remediation of the Environment.: Part 7: Microscale Production of Ozone
Alejandro Alatorre-Ordaz, Jorge G. Ibanez, Rodrigo Mayen-Mondragon, M. T. Moran-Moran, Bruce Mattson, Scot Eskestrand
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 82, Nº 10, 2005, pág. 1546
Cubic Unit Cell Construction Kit
Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 77, Nº 5 (May), 2000, págs. 622-622
A Device for Making Classroom Molecular Models
Bruce Mattson
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 71, Nº 11 (November), 1994, págs. 977-979
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados