InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
María Milagros del Saz Rubio
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 41, 2024, págs. 75-103
María Milagros del Saz Rubio
Revista signos: estudios de lingüística, ISSN-e 0718-0934, ISSN 0035-0451, Vol. 54, Nº. 106, 2021, págs. 600-625
María Milagros del Saz Rubio
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, ISSN-e 2386-4834, Nº 59, 2019 (Ejemplar dedicado a: Language and Linguistics), págs. 13-46
A rhetorical approach to the genre of the abstract within the field of Food Science and Technology
María Milagros del Saz Rubio
Pragmalinguistica, ISSN 1133-682X, Nº 27, 2019, págs. 328-348
A multimodal approach to the analysis of gender stereotypes in contemporary British TV commercials: “women and men at work”
María Milagros del Saz Rubio
Poznan Studies in Contemporary Linguistics, ISSN 1732-0747, ISSN-e 1897-7499, Vol. 54, Nº. 2, 2018, págs. 185-221
Voice-overs in Standardized English and Spanish Television Commercials
Barry Pennock-Speck, María Milagros del Saz Rubio
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 31, Nº 1 (June 2009), 2009, págs. 111-127
Barry Pennock-Speck, María Milagros del Saz Rubio
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 11, 2006, págs. 7-28
An Overview of Spanish Discourse Markers of Reformulation
María Milagros del Saz Rubio
Odisea: Revista de estudios ingleses, ISSN 1578-3820, Nº 7, 2006, págs. 89-102
Bridging the interlocutors together while complying with facework: a pragmatic insight into TV advertising
María Milagros del Saz Rubio
Quaderns de filologia. Estudis de comunicació, ISSN 1695-8519, Nº. 1, 2002 (Ejemplar dedicado a: La cultura mediàtica : modes de representació i estratègies discursives / coord. por Josep Vicent Gavaldà Roca, Carmen Gregori Signes, Ramon Xavier Rosselló Ivars), págs. 61-71
The coding of linguistic politeness in the academic book review
María Lluïsa Gea Valor, María Milagros del Saz Rubio
Pragmalinguistica, ISSN 1133-682X, Nº 8-9, 2000-2001, págs. 164-178
The intricacies of the persuasive seller: The power of mitigation
María Milagros del Saz Rubio
Pragmalinguistica, ISSN 1133-682X, Nº 8-9, 2000-2001, págs. 279-296
Getting the prospective buyer into action
María Milagros del Saz Rubio
Sell: studies in english language and linguistics, ISSN 1139-6520, Nº. 2, 2000, págs. 219-238
Rosa Maria Belda, Fernando Fornes, Sergio G Nebauer, Claudia G. Pallotti, María Milagros del Saz Rubio, Penny MacDonald, Debra Westall Pixton
IN-RED 2015: Congreso Nacional de Innovación Educativa y de Docencia en Red. 30 de junio - 1 de julio. / coord. por Vicente J. Botti Navarro, Miguel Angel Fernández Prada, 2015, ISBN 978-84-9048-396-1, págs. 745-752
R. M. Belda, Fernando Fornes Sebastiá, Consuelo Monerri Huguet, Sergio González Nebauer, María Milagros del Saz Rubio, P. MacDonald, Debra Westall Pixton
VII Congreso Ibérico de Agroingeniería y Ciencias Hortícolas: innovar y producir para el futuro. Libro de actas / coord. por Francisco Ayuga Téllez, Alberto Masaguer, Ignacio Mariscal Sancho, Morris Villarroel Robinson, Margarita Ruiz Altisent, Fernando Riquelme Ballesteros, E. C. Correa, 2014, ISBN 978-84-695-9055-3, págs. 1181-1186
María Milagros del Saz Rubio
Las tecnologías de la información y las comunicaciones: presente y futuro en el análisis de corpus: Actas del III Congreso Internacional de Lingüistica de Corpus / María Luisa Carrió Pastor (ed. lit.), Miguel Ángel Candel Mora (ed. lit.), 2011, ISBN 978-84-694-6225-6, págs. 161-168
La reformulación del discurso en español en comparación con el inglés: Un estudio contrastivo de los marcadores de modificación en inglés y en castellano
María Milagros del Saz Rubio
La reformulación del discurso en español en comparación con otras lenguas: (catalán, francés, italiano, inglés, alemán e islandés) / coord. por María Pilar Garcés Gómez, 2009, ISBN 978-84-340-1844-0, págs. 163-180
Male and Female Stereotypes in Spanish and British Commercials
María Milagros del Saz Rubio, Barry Pennock-Speck
New trends in translation and cultural identity / coord. por Micaela Muñoz, María del Carmen Buesa Gómez, María Angeles Ruiz Moneva, 2008, ISBN 978-1-84718-653-9, págs. 369-384
Buying the product, buying the stereotype: Covert portayals og ethnic minotities in TV advertising
María Milagros del Saz Rubio
Discurso y sociedad : contribuciones al estudio de la lengua en contexto social / coord. por José Luis Blas Arroyo, Mónica Velando Casanova, Manuela Casanova Ávalos, 2006, ISBN 84-8021-538-0, págs. 319-328
A tentative contrastive analysis of Spanish and English discourse markers of reformulation
María Milagros del Saz Rubio
Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005 / coord. por Cristina Mourón Figueroa, Teresa Moralejo Gárate, 2006, ISBN 84-9750-648-0, págs. 917-930
An insight into advertisers" use of covert stimuli within the relevance theory framework
María Milagros del Saz Rubio
Actas XXVIII Congreso Internacional AEDEAN: [recurso electrónico] / coord. por Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Juan José Calvo García de Leonardo, 2005, ISBN 84-3706-315-9
Discourse markers of reformulation from the perspective of grammaticalization
Barry Pennock-Speck, María Milagros del Saz Rubio
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 2, 2005, ISBN 84-609-6062-5, págs. 89-100
A description of english discourse markers of reformulation
María Milagros del Saz Rubio
Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN / coord. por Antonio Rodríguez Celada, Daniel Pastor García, Pedro Javier Pardo García, 2004, ISBN 84-7455-103-X
A pragmatic insight into the use of reader-oriented hedges: Accomplishing the necessary attention to the audience in research articles
María Milagros del Saz Rubio
Discourse Analyisis and Terminology in Languages for Specific Purposes / Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), 2001, ISBN 84-8021-352-3, págs. 259-270
The Status of the Imperative Revisited: Illocutionary and Semantic Modification in TV Ads
María Milagros del Saz Rubio
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 189
An Insight Into Positive Politeness in the Construction of the Book Review: Bridging the Interpersonal and Ideational Functions Together
María Lluïsa Gea Valor, María Milagros del Saz Rubio
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 191
The Multimodal Analysis of Television Commercials
Barry Pennock-Speck (ed. lit.), María Milagros del Saz Rubio (ed. lit.)
Publicaciones de la Universidad de Valencia, Valencia : 2013. ISBN 8437091454
Ha sido reseñado en:
The multimodal analysis of television commercials
Barry Pennock-Speck, María Milagros del Saz Rubio
Universidad de Valencia = Universitat de València, Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions, 2013. ISBN 978-84-370-9145-7
La cortesía lingüística en el discurso publicitario
María Milagros del Saz Rubio
Universidad de Valencia = Universitat de València, 2000. ISBN 84-370-4561-4
An analysis of english discourse markers of reformulation
María Milagros del Saz Rubio
Tesis doctoral dirigida por Bruce Fraser (dir. tes.), Antonia Sánchez (dir. tes.). Universitat de València (2004).
El lenguaje poético de museo de cera por josé maría álvarez: un estudio estilístico basado en corpus
Mai Mohamed Osama Hamed Ghoraba
Tesis doctoral dirigida por María Milagros del Saz Rubio (dir. tes.). Universitat Politècnica de València (2019).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados