Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Modulatory effects of SES and multilinguistic experience on cognitive development: a longitudinal data analysis of multilingual and monolingual adolescents from the SCAMP cohort
Roberto Filippi, Andrea Ceccolini, Elizabeth Booth, Chen Shen, Michael S. C. Thomas, Mireille B. Toledano, Iroise Dumontheil
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 9, 2022, págs. 3489-3506
Spatial cognition and science achievement: The contribution of intrinsic and extrinsic spatial skills from 7 to 11 years
Alex Hodgkiss, Katie A. Gilligan, Andrew K. Tolmie, Michael S. C. Thomas, Emily K. Farran
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Vol. 88, Nº. 4, 2018, págs. 675-697
Evidence of an advantage in visuo-spatial memory for bilingual compared to monolingual speakers
Lucy Kerrigan, Michael S. C. Thomas, Peter Bright, Roberto Filippi
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 20, Nº 3, 2017, págs. 602-612
Roberto Filippi, John Morris, Fiona M. Richardson, Peter Bright, Michael S. C. Thomas, Annette Karmiloff-Smith, Viorica Marian
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 18, Nº 3, 2015, págs. 490-501
Language switching in bilingual production: empirical data and computational modelling
Roberto Filippi, Themis Karaminis, Michael S. C. Thomas
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 17, Nº 2, 2014, págs. 294-315
Neuroconstructivisme : comprendre les trajectoires développementales typiques et atypiques
Michael S. C. Thomas, Frank D. Baughman
Enfance, ISSN-e 1969-6981, ISSN 0013-7545, Vol. 66, Nº 3, 2014 (Ejemplar dedicado a: Passé, présent, futur: Quel modèle de développement? / coord. por Henri Lehalle), págs. 205-236
A bilingual advantage in controlling language interference during sentence comprehension
Roberto Filippi, Robert Leech, Michael S. C. Thomas, D. W. Green, Frederic Dick
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 15, Nº 4, 2012, págs. 858-872
Michael S. C. Thomas
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 5, Nº 3, 2002, págs. 216-218
Cognition. The Developmental Trajectories Approach
Michael S. C. Thomas, Harry R. Purser, Jo van Herwegen
Neurodevelopmental disorders across the lifespan: a neuroconstructivist approach / Emily K. Farran (ed. lit.), Anette Karmiloff-Smith (ed. lit.), 2012, ISBN 978-0-19-959481-8, págs. 13-36
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados