Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Systemic functional linguistics: the perfect match for content and language integrated learning
Ana Llinares, Anne McCabe
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 26, Nº. 3, 2023 (Ejemplar dedicado a: Systemic Functional Linguistics: A social-semiotic approach to content and language integrated learning in bilingual/multilingual education), págs. 245-250
Expressing evaluation across disciplines in primary and secondary CLIL writing: a longitudinal study
Rachel Whittaker, Anne McCabe
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 26, Nº. 3, 2023 (Ejemplar dedicado a: Systemic Functional Linguistics: A social-semiotic approach to content and language integrated learning in bilingual/multilingual education), págs. 345-362
En sus propias palabras: la construcción de la imagen del inmigrante en la prensa española
Isabel Alonso Belmonte, Anne McCabe, Daniel Chornet-Roses
Discurso & Sociedad, ISSN-e 1887-4606, Vol. 5, Nº. 3, 2011, págs. 547-568
Written discourse development in CLIL at secondary school
Rachel Whittaker, Ana Llinares, Anne McCabe
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 15, Nº. 3, 2011 (Ejemplar dedicado a: Content-based Language Teaching), págs. 343-362
Textual and interpersonal differences between a news report and an editorial
Anne McCabe, Karl Heilman
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 20, 2007, págs. 139-156
Caroline Coffin: Historical discourse: The language of time, cause, and evaluation
Anne McCabe
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 28, Nº 4, 2007 (Ejemplar dedicado a: Language Creativity in Everyday Contexts), págs. 621-624
Focussing on form without Formulae?. A Reflection on Grammar Teaching
Anne McCabe, Isabel Alonso Belmonte
Estudios de filología moderna, ISSN 1575-9954, Nº 5-6, 2006, págs. 111-120
The Development of Written Discourse Competence: A Preliminary Analysis
Isabel Alonso Belmonte, Anne McCabe
Revista Canaria de Estudios Ingleses, ISSN 0211-5913, Nº 49, 2004, págs. 29-48
Mood and modality in Spanish and English history textbooks: The construction of authority
Anne McCabe
Text: An interdisciplinary journal for the study of discourse, ISSN 0165-4888, Nº 1, 2004, págs. 1-30
Conectando texto: propuesta para el desarrollo de la expresión escrita en inglés como lengua extranjera
Isabel Alonso Belmonte, Anne McCabe
Estudios de lingüística aplicada, ISSN 0185-2647, Nº. 35, 2002, págs. 13-28
Anne McCabe
English teaching professional, ISSN 1362-5276, Nº 17, 2000, págs. 57-58
Theme, Transitivity and Cognitive Representation in Spanish and English Written Texts
Anne McCabe
Revista Canaria de Estudios Ingleses, ISSN 0211-5913, Nº 40, 2000, págs. 77-94
Theme-Rheme patterns in L2 writing
Anne McCabe, Isabel Alonso Belmonte
Didáctica. Lengua y literatura, ISSN-e 1988-2548, ISSN 1130-0531, Nº 10, 1998, págs. 13-32
Challenging the concept of pure objectivity in British and Spanish hard news reports: The case of the 2006 Lebanon War
Anne McCabe, Isabel Alonso Belmonte
Engagement in Professional Genres / coord. por Carmen Sancho Guinda, 2019, ISBN 9789027202185, págs. 67-85
Genre and appraisal in CLIL history texts: Developing the voice of the historian
Anne McCabe, Rachel Whittaker
Applied Linguistics Perspectives on CLIL / coord. por Ana Llinares, Tom Morton, 2017, ISBN 978-90-272-1337-2, págs. 105-124
Isabel Alonso Belmonte, Anne McCabe
Discourses on Immigration in Times of Economic Crisis: A Critical Perspective / coord. por María Martínez Lirola, 2013, ISBN 978-1-4438-4053-8, págs. 59-85
Signalling alignment: a corpus study of EFL use of discourse verbs in EAP
JoAnne Neff van Aertselaer, Caroline Bunce, Emma Dafouz, Diego Javier Gallego Gallego, Marta Genís Pedra, Anne McCabe, Elena Orduna Nocito, Juan Pedro Rica Peromingo
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011] / Izaskun Elorza (ed. lit.), Ovidi Carbonell i Cortés (ed. lit.), Reyes Albarrán Martín (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), Miriam Pérez Veneros (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-9012-154-2, págs. 485-497
Attitudinal Evaluation in Chinese University Students’ English Writing: A Contrastive Perspective
Xinghua Liu, Anne McCabe
Springer Nature Singapore, 2018. ISBN 978-981-10-6414-2
An introduction to Linguistics and Languages Studies
Anne McCabe
Equinox, 2011. ISBN 9781845534264
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados