Us oferim en aquest llibre les reflexions de diferents especialistes amb originals aportacions sobre allò que entenem per entorn d'aprenentatge. Volem innovar per millorar els espais educatius, esborrant les fronteres tradicionals, parlant d'aspectes essencials com el respecte pel medi ambient, la salut, la riquesa en la diversitat, l'arquitectura, o la nova relació entre docents i alumnat, qüestions que resulten especialment atractives per al professorat. Revisem les capacitats educatives dels entorns i la seva infl uència en la formació de la ciutadania. El Grup CREARI d'Investigació en Pedagogies Culturals (GIUV2013-103) està composat per professionals de la recerca i la docència que treballen per millorar tant el panorama educatiu com les derives artístiques i patrimonials, l'educació, els museus, la creativitat, les tecnologies, la gestió cultural i la mediació cultural. S'estan generant nous entorns d'aprenentatge que palpiten al voltant de la implicació i la formació de les persones, que beuen de l'ús i l'aprofitament de les tecnologies, que verifi quen la constant migració entre espais territorials i virtuals, evidenciant i promovent els usos que fem dels elements culturals i artístics. Ens hem acostat als nous entorns des de l'estudi, l'anàlisi, la motivació i la recerca.
págs. 11-15
págs. 17-30
págs. 31-42
El "LipDub" com a eina audiovisual per explorar l'entorn educatiu: Anàlisi de l'experiència realitzada a l'IES de Massamagrell per Carmen López
págs. 43-50
págs. 51-55
págs. 57-66
págs. 67-76
págs. 77-87
págs. 89-100
Preguntes per al present, diàlegs amb el passat: interaccions des de l'arqueologia
págs. 101-110
Entorn urbà educatiu: museu a l'aire lliure de pintors valencians
págs. 111-120
págs. 121-133
Un entorn educatiu per a l'alumnat d'educació infantil: el Museu de Belles Arts de València
págs. 135-145
Dispositius mòbils com a nous entorns d'aprenentatge: contextos emergents en les arts visuals
págs. 147-158
págs. 159-169
págs. 171-183
págs. 185-198
págs. 199-209
Entorns, contextos i diversitat: aprenentatges contemporanis
págs. 211-222
págs. 223-236
págs. 237-244
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados