Motivational profiles from a self-determination perspective: The quality of motivation matters (2009) Vansteenkiste, Maarten Sierens, Eline Soenens, Bart Luyckx, Koen Lens, Willy Journal of educational psychology Vol. 101 Núm. 3 Pág. 671-688
- Número de citas: 26 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 16 EDUCACION 11 DEPORTE 2 LINGUISTICA 1 FILOLOGIAS 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 1
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Perceived teacher autonomy support and grit as predictors of ideal L2 self among Chinese EFL learners Núm. 42 Pág. 283-300 ARTICULO | 2024 | Porta Linguarum |
Wang, Na
|
Patterns of motivating teaching behaviour and student engagement Vol. 37 Núm. 1 Pág. 227-255 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Cents-Boonstra, Miriam
Lichtwarck-Aschoff, Anna
Mascareño Lara, Mayra
Denessen, Eddie
|
Engagement, motivación académica y ajuste de estudiantado universitario Vol. 26 Núm. 3 Pág. 1 | 2022 | Revista Electrónica Educare |
Cobo Rendón, Rubia Consuelo
López Angulo, Yaranay
Sáez Delgado, Fabiola M.
Mella Norambuena, Javier
|
Emotional profiles regarding maths among primary school children Vol. 37 Núm. 2 Pág. 391-415 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Mata, Lourdes
Monteiro, Vera
Peixoto, Francisco
de Nóbrega dos Santos, Natalie
Sanches, Cristina
Gomes, Marta
|
The relationship between academic motivation and basic psychological needs within the freshman year context: a longitudinal person-oriented approach Vol. 37 Núm. 3 Pág. 921-947 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Chevrier, Basilie
Lannegrand-Willems, Lyda
|
Evaluación de las propiedades psicométricas del Cuestionario de Autorregulación Académica (SRQ-A) en estudiantes universitarios chilenos Vol. 16 Núm. 2 Pág. 377-389 | 2022 | Ciencias Psicológicas |
Vergara Morales, Jorge
Rodríguez Vera, Montserrat
Del Valle, Milenko
|
Perfiles motivacionales y su relación con la ansiedad ante los exámenes en estudiantes de Educación Primaria Vol. 17 Núm. 2 Pág. 177-186 ARTICULO | 2022 | Revista de Psicología y Educación |
Freire Rodríguez, Carlos
Ferradás Canedo, María del Mar
Seijo Galán, Sara
Rebollo-Quintela, Nuria
|
Influencia de las prácticas de gestión humana en el perfil motivacional de los trabajadores de la municipalidad provincial de chiclayo Núm. 3 Pág. 4 | 2022 | Emprendimiento Científico Tecnológico |
Ramirez Ocaña, Marcia Gianella
Llatas Rivas, Ángel Eduardo
Guzman Valle, Maria de los Angeles
Arbulú Ballesteros, Marco Agustín
García Merino, Luis Santiago
|
Social support by teacher and motivational profile of Higher Education students Vol. 13 Núm. 1 Pág. 9-25 ARTICULO | 2021 | Psychology, Society & Education |
Moreno Murcia, Juan Antonio
Corbí Santamaría, Miguel
|
Gifted students’ adjustment and underachievement in University Vol. 64 Núm. 2 Pág. 117-131 ARTICULO | 2020 | Gifted child quarterly |
Almukhambetova, Ainur
Hernández Torrano, Daniel
|
The impact of perceived teachers’ autonomy support on students’ mathematics achievement: Vol. 35 Núm. 3 Pág. 703-725 ARTICULO | 2020 | European journal of psychology of education |
Wei, Dan
Zhang, Danhui
Bobis, Janette
He, Jingwen
|
Motivational profiles related to the academic satisfaction of university students Vol. 35 Núm. 3 Pág. 464-471 ARTICULO | 2019 | Anales de psicología |
Vergara Morales, Jorge
Del Valle Tapia, Milenko
Díaz Mujica, Alejandro E.
Matos, Lennia
Pérez Villalobos, María Victoria
|
Efecto mediador de la motivación autónoma en el aprendizaje Núm. 21 Pág. 16 | 2019 | REDIE |
Vergara Morales, Jorge
Del Valle Tapia, Milenko
Díaz Mujica, Alejandro E.
Matos, Lennia
Pérez Villalobos, María Victoria
|
Does self-efficacy contribute to the development of students’ motivation across the transition from secondary to higher education? Vol. 34 Núm. 2 Pág. 457-478 ARTICULO | 2019 | European journal of psychology of education |
Kyndt, Eva
Donche, Vincent
Coertjens, Liesje
Daal, Tine Van
Gijbels, David
Van Petegem, Peter
|
Affective and cognitive variables involved in structural prediction of university dropout Vol. 31 Núm. 4 Pág. 429-436 ARTICULO | 2019 | Psicothema |
Díaz Mujica, Alejandro E.
Pérez Villalobos, María Victoria
Bernardo Gutiérrez, Ana Belén
Cervero Fernández-Castañón, Antonio
González-Pienda García, Julio Antonio
|
The directional links between students’ academic motivation and social integration during the first year of higher education Vol. 34 Núm. 1 Pág. 67-86 ARTICULO | 2019 | European journal of psychology of education |
Noyens, Dorien
Donche, Vincent
Coertjens, Liesje
Daal, Tine Van
Van Petegem, Peter
|
Motivación educativa en la formación inicial del profesorado de educación física Vol. 18 Núm. 71 Pág. 537-554 ARTICULO | 2018 | Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte |
Silva, P.C.R.
Sicilia Camacho, Álvaro
Burgueño Menjibar, Rafael
Lirola Manzano, María Jesús
|
“Pedagogical tweeting” in higher education Núm. 15 Pág. 25 ARTICULO | 2018 | International Journal of Educational Technology in Higher Education |
Adams, Britt
Raes, Annelies
Montrieux, Hannelore
Schellens, Tammy
|
Validation evidence of the motivation for teaching scale in secondary education Núm. 21 Pág. 1-12 ARTICULO | 2018 | The Spanish Journal of Psychology |
Abós Catalán, Ángel
Sevil Serrano, Javier
Martín-Albo Lucas, José
Aibar Solana, Alberto
García González, Luis
|
Educación Deportiva versus Enseñanza Tradicional Vol. 17 Núm. 2 Pág. 87-98 ARTICULO | 2017 | Cuadernos de psicología del deporte |
Burgueño Menjibar, Rafael
Medina Casaubón, Jesús
Morales Ortiz, Esther
Cueto Martín, Belén
Sánchez Gallardo, Isabel
|
Academic motivation scale revised. Inclusion of integrated regulation to measure motivation in initial teacher education Vol. 33 Núm. 3 Pág. 670-679 ARTICULO | 2017 | Anales de psicología |
Burgueño Menjibar, Rafael
Sicilia Camacho, Álvaro
Medina Casaubón, Jesús
Alcaraz Ibáñez, Manuel
Lirola Manzano, María Jesús
|
Questionnaire evaluating teaching competencies in the university environment. Evaluation of teaching competencies in the university Vol. 4 Núm. 1 Pág. 54-61 ARTICULO | 2015 | NAER |
Moreno Murcia, Juan Antonio
Silveira Torregrosa, Yolanda
Belando Pedreño, Noelia
|
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios Vol. 8 Núm. 1 Pág. 1-8 ARTICULO | 2015 | European journal of education and psychology |
Valle Arias, Antonio
Regueiro Fernández, Bibiana
Rodríguez Martínez, Susana
Piñeiro Aguín, Isabel
Freire Rodríguez, Carlos
Ferradás Canedo, María del Mar
Suárez Fernández, Natalia
|
A Preliminary Examination of Teachers’ and Students’ Perspectives on Autonomy-Supportive Instructional Behaviors Vol. 4 Núm. 2 Pág. 192-221 ARTICULO | 2015 | Qualitative Research in Education |
Ng, Betsy
Liu, W. C.
Wang, C.K. John
|
Perfiles motivacionales de estudiantes universitarios. Procesos de estudio y satisfacción con la vida Vol. 18 Núm. 3 Pág. 169-181 ARTICULO | 2015 | Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado |
Moreno Murcia, Juan Antonio
Silveira Torregrosa, Yolanda
|
Motivational and emotional profiles in university undergraduates Vol. 15 Núm. 3 Pág. 1069-1080 ARTICULO | 2012 | The Spanish Journal of Psychology |
González Fernández, Antonio
Paoloni, Paola Verónica
Donolo, Danilo
Rinaudo, María Cristina
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024