Motivational profiles from a self-determination perspective: The quality of motivation matters (2009) Vansteenkiste, Maarten Sierens, Eline Soenens, Bart Luyckx, Koen Lens, Willy Journal of educational psychology Vol. 101 Núm. 3 Pág. 671-688

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Perceived teacher autonomy support and grit as predictors of ideal L2 self among Chinese EFL learners
Perceived teacher autonomy support and grit as predictors of ideal L2 self among Chinese EFL learners Núm. 42 Pág. 283-300 ARTICULO
2024 Porta Linguarum
Wang, Na
Patterns of motivating teaching behaviour and student engagement
Patterns of motivating teaching behaviour and student engagement Vol. 37 Núm. 1 Pág. 227-255 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Cents-Boonstra, Miriam Lichtwarck-Aschoff, Anna Mascareño Lara, Mayra Denessen, Eddie
Engagement, motivación académica y ajuste de estudiantado universitario
Engagement, motivación académica y ajuste de estudiantado universitario Vol. 26 Núm. 3 Pág. 1
2022 Revista Electrónica Educare
Cobo Rendón, Rubia Consuelo López Angulo, Yaranay Sáez Delgado, Fabiola M. Mella Norambuena, Javier
Emotional profiles regarding maths among primary school children
Emotional profiles regarding maths among primary school children Vol. 37 Núm. 2 Pág. 391-415 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Mata, Lourdes Monteiro, Vera Peixoto, Francisco de Nóbrega dos Santos, Natalie Sanches, Cristina Gomes, Marta
The relationship between academic motivation and basic psychological needs within the freshman year context: a longitudinal person-oriented approach
The relationship between academic motivation and basic psychological needs within the freshman year context: a longitudinal person-oriented approach Vol. 37 Núm. 3 Pág. 921-947 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Chevrier, Basilie Lannegrand-Willems, Lyda
Evaluación de las propiedades psicométricas del Cuestionario de Autorregulación Académica (SRQ-A) en estudiantes universitarios chilenos
Evaluación de las propiedades psicométricas del Cuestionario de Autorregulación Académica (SRQ-A) en estudiantes universitarios chilenos Vol. 16 Núm. 2 Pág. 377-389
2022 Ciencias Psicológicas
Vergara Morales, Jorge Rodríguez Vera, Montserrat Del Valle, Milenko
Perfiles motivacionales y su relación con la ansiedad ante los exámenes en estudiantes de Educación Primaria
Perfiles motivacionales y su relación con la ansiedad ante los exámenes en estudiantes de Educación Primaria Vol. 17 Núm. 2 Pág. 177-186 ARTICULO
2022 Revista de Psicología y Educación
Freire Rodríguez, Carlos Ferradás Canedo, María del Mar Seijo Galán, Sara Rebollo-Quintela, Nuria
Influencia de las prácticas de gestión humana en el perfil motivacional de los trabajadores de la municipalidad provincial de chiclayo
Influencia de las prácticas de gestión humana en el perfil motivacional de los trabajadores de la municipalidad provincial de chiclayo Núm. 3 Pág. 4
2022 Emprendimiento Científico Tecnológico
Ramirez Ocaña, Marcia Gianella Llatas Rivas, Ángel Eduardo Guzman Valle, Maria de los Angeles Arbulú Ballesteros, Marco Agustín García Merino, Luis Santiago
Social support by teacher and motivational profile of Higher Education students
Social support by teacher and motivational profile of Higher Education students Vol. 13 Núm. 1 Pág. 9-25 ARTICULO
2021 Psychology, Society & Education
Moreno Murcia, Juan Antonio Corbí Santamaría, Miguel
Gifted students’ adjustment and underachievement in University
Gifted students’ adjustment and underachievement in University Vol. 64 Núm. 2 Pág. 117-131 ARTICULO
2020 Gifted child quarterly
Almukhambetova, Ainur Hernández Torrano, Daniel
The impact of perceived teachers’ autonomy support on students’ mathematics achievement:
The impact of perceived teachers’ autonomy support on students’ mathematics achievement: Vol. 35 Núm. 3 Pág. 703-725 ARTICULO
2020 European journal of psychology of education
Wei, Dan Zhang, Danhui Bobis, Janette He, Jingwen
Motivational profiles related to the academic satisfaction of university students
Motivational profiles related to the academic satisfaction of university students Vol. 35 Núm. 3 Pág. 464-471 ARTICULO
2019 Anales de psicología
Vergara Morales, Jorge Del Valle Tapia, Milenko Díaz Mujica, Alejandro E. Matos, Lennia Pérez Villalobos, María Victoria
Efecto mediador de la motivación autónoma en el aprendizaje
Efecto mediador de la motivación autónoma en el aprendizaje Núm. 21 Pág. 16
2019 REDIE
Vergara Morales, Jorge Del Valle Tapia, Milenko Díaz Mujica, Alejandro E. Matos, Lennia Pérez Villalobos, María Victoria
Does self-efficacy contribute to the development of students’ motivation across the transition from secondary to higher education?
Does self-efficacy contribute to the development of students’ motivation across the transition from secondary to higher education? Vol. 34 Núm. 2 Pág. 457-478 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Kyndt, Eva Donche, Vincent Coertjens, Liesje Daal, Tine Van Gijbels, David Van Petegem, Peter
Affective and cognitive variables involved in structural prediction of university dropout
Affective and cognitive variables involved in structural prediction of university dropout Vol. 31 Núm. 4 Pág. 429-436 ARTICULO
2019 Psicothema
Díaz Mujica, Alejandro E. Pérez Villalobos, María Victoria Bernardo Gutiérrez, Ana Belén Cervero Fernández-Castañón, Antonio González-Pienda García, Julio Antonio
The directional links between students’ academic motivation and social integration during the first year of higher education
The directional links between students’ academic motivation and social integration during the first year of higher education Vol. 34 Núm. 1 Pág. 67-86 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Noyens, Dorien Donche, Vincent Coertjens, Liesje Daal, Tine Van Van Petegem, Peter
Motivación educativa en la formación inicial del profesorado de educación física
Motivación educativa en la formación inicial del profesorado de educación física Vol. 18 Núm. 71 Pág. 537-554 ARTICULO
2018 Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
Silva, P.C.R. Sicilia Camacho, Álvaro Burgueño Menjibar, Rafael Lirola Manzano, María Jesús
“Pedagogical tweeting” in higher education
“Pedagogical tweeting” in higher education Núm. 15 Pág. 25 ARTICULO
2018 International Journal of Educational Technology in Higher Education
Adams, Britt Raes, Annelies Montrieux, Hannelore Schellens, Tammy
Validation evidence of the motivation for teaching scale in secondary education
Validation evidence of the motivation for teaching scale in secondary education Núm. 21 Pág. 1-12 ARTICULO
2018 The Spanish Journal of Psychology
Abós Catalán, Ángel Sevil Serrano, Javier Martín-Albo Lucas, José Aibar Solana, Alberto García González, Luis
Educación Deportiva versus Enseñanza Tradicional
Educación Deportiva versus Enseñanza Tradicional Vol. 17 Núm. 2 Pág. 87-98 ARTICULO
2017 Cuadernos de psicología del deporte
Burgueño Menjibar, Rafael Medina Casaubón, Jesús Morales Ortiz, Esther Cueto Martín, Belén Sánchez Gallardo, Isabel
Academic motivation scale revised. Inclusion of integrated regulation to measure motivation in initial teacher education
Academic motivation scale revised. Inclusion of integrated regulation to measure motivation in initial teacher education Vol. 33 Núm. 3 Pág. 670-679 ARTICULO
2017 Anales de psicología
Burgueño Menjibar, Rafael Sicilia Camacho, Álvaro Medina Casaubón, Jesús Alcaraz Ibáñez, Manuel Lirola Manzano, María Jesús
Questionnaire evaluating teaching competencies in the university environment. Evaluation of teaching competencies in the university
Questionnaire evaluating teaching competencies in the university environment. Evaluation of teaching competencies in the university Vol. 4 Núm. 1 Pág. 54-61 ARTICULO
2015 NAER
Moreno Murcia, Juan Antonio Silveira Torregrosa, Yolanda Belando Pedreño, Noelia
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios Vol. 8 Núm. 1 Pág. 1-8 ARTICULO
2015 European journal of education and psychology
Valle Arias, Antonio Regueiro Fernández, Bibiana Rodríguez Martínez, Susana Piñeiro Aguín, Isabel Freire Rodríguez, Carlos Ferradás Canedo, María del Mar Suárez Fernández, Natalia
A Preliminary Examination of Teachers’ and Students’ Perspectives on Autonomy-Supportive Instructional Behaviors
A Preliminary Examination of Teachers’ and Students’ Perspectives on Autonomy-Supportive Instructional Behaviors Vol. 4 Núm. 2 Pág. 192-221 ARTICULO
2015 Qualitative Research in Education
Ng, Betsy Liu, W. C. Wang, C.K. John
Perfiles motivacionales de estudiantes universitarios. Procesos de estudio y satisfacción con la vida
Perfiles motivacionales de estudiantes universitarios. Procesos de estudio y satisfacción con la vida Vol. 18 Núm. 3 Pág. 169-181 ARTICULO
2015 Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado
Moreno Murcia, Juan Antonio Silveira Torregrosa, Yolanda
Motivational and emotional profiles in university undergraduates
Motivational and emotional profiles in university undergraduates Vol. 15 Núm. 3 Pág. 1069-1080 ARTICULO
2012 The Spanish Journal of Psychology
González Fernández, Antonio Paoloni, Paola Verónica Donolo, Danilo Rinaudo, María Cristina

* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024