The synergistic relationship of perceived autonomy support and structure in the prediction of self-regulated learning. (2009) Sierens, Eline Vansteenkiste, Maarten Goossens, Luc Soenens, Bart Dochy, Filip British journal of educational psychology Núm. 1 Pág. 57-68

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Autonomia e aprendizagem autorregulada na educação básica
Autonomia e aprendizagem autorregulada na educação básica Núm. 26 Pág. 32
2024 ETD
Tonelli, Elizangela Deps, Vera Lucia
Adaptación y validación del cuestionario profesor como contexto social (TASCQ) al contexto universitario chileno
Adaptación y validación del cuestionario profesor como contexto social (TASCQ) al contexto universitario chileno Vol. 17 Núm. 4 Pág. 113-126
2024 Formación Universitaria
Loyer, Solange Pérez-Salas, Claudia Olate, Ingel D.
Different ways of using the budget affect the empowerment and creativity of managers
Different ways of using the budget affect the empowerment and creativity of managers Vol. 68 Núm. 2 Pág. 1-21 ARTICULO
2023 Contaduría y administración
Baú dal Magro, Cristian Silva, Thiago Bruno de Jesus Lavarda, Carlos Eduardo Facin Ferla, Rafael
Domain-specific motivation and self-assessment practice as mechanisms linking perceived need-supportive teaching to student achievement
Domain-specific motivation and self-assessment practice as mechanisms linking perceived need-supportive teaching to student achievement Vol. 38 Núm. 2 Pág. 607-630 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Mendoza, Norman B. Yan, Zi King, Ronnel B.
The effect of online English learners’ perceived teacher support on self-regulation mediated by their self-efficacy
The effect of online English learners’ perceived teacher support on self-regulation mediated by their self-efficacy Núm. 40 Pág. 215-233 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Rui, Yanping Liu, Tao
La intención de abandono en jóvenes nadadores
La intención de abandono en jóvenes nadadores
2023 Universidad de Málaga
Caballero Cerbán, Montserrat
Parental autonomy support and homework completion
Parental autonomy support and homework completion Vol. 38 Núm. 2 Pág. 259-268 ARTICULO
2022 Anales de psicología
Valdés Cuervo, Angel Alberto Grijalva Quiñonez, Christian S. Parra Pérez, Lizeth Guadalupe
The role of work-based learning for student engagement in vocational education and training: an application of the self-system model of motivational development
The role of work-based learning for student engagement in vocational education and training: an application of the self-system model of motivational development Vol. 37 Núm. 3 Pág. 877-900 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Nouwen, Ward Clycq, Noel Struyf, Annemie Donche, Vincent
Controles gerenciais e fatores comportamentais como direcionadores do gerenciamento de resultados
Controles gerenciais e fatores comportamentais como direcionadores do gerenciamento de resultados Vol. 19 Núm. 53 Pág. 5
2022 Revista Contemporânea de Contabilidade
Batistella, Ana Julia Baú dal Magro, Cristian Dalmutt Kruger, Silvana Mazzioni, Sady
Are teachers’ subjective feelings linked with need-supportive and need-thwarting motivating styles? A cross-lagged pilot study in physical education
Are teachers’ subjective feelings linked with need-supportive and need-thwarting motivating styles? A cross-lagged pilot study in physical education Vol. 36 Núm. 4 Pág. 1221-1241 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Burel, Nicolas Tessier, Damien Langdon, Jody
Experiencia educativa focalizada en el personal docente para promover el compromiso escolar. Percepciones de estudiantes
Experiencia educativa focalizada en el personal docente para promover el compromiso escolar. Percepciones de estudiantes Vol. 16 Núm. 1 Pág. 207-230
2021 Ensayos Pedagógicos
Rigo, Daiana Yamila
Teacher as Social Context (TASC) Questionnaire in the Spanish Setting
Teacher as Social Context (TASC) Questionnaire in the Spanish Setting Vol. 26 Núm. 1 Pág. 17-26 ARTICULO
2020 Psicología educativa
Iglesias García, María Teresa Maulana, Ridwan Fernández García, Carmen María García Pérez, Omar
Compromiso hacia las tareas escolares. Apoyo a la autonomía y estructura como dimensiones de la clase de nivel primario en educación
Compromiso hacia las tareas escolares. Apoyo a la autonomía y estructura como dimensiones de la clase de nivel primario en educación Núm. 31 Pág. 8-27 ARTICULO
2020 Revista CPU-e
Rigo, Daiana Yamila
Relationship of budget utility in empowerment and creativity
Relationship of budget utility in empowerment and creativity Vol. 18 Núm. 1 Pág. 81-91 ARTICULO
2020 Contextus
Silva, Thiago Bruno de Jesus Lavarda, Carlos Eduardo Facin
Maladaptive behavior in relation to the basic psychological needs of students in secondary education
Maladaptive behavior in relation to the basic psychological needs of students in secondary education Vol. 34 Núm. 3 Pág. 601-619 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Oostdam, Ron Koerhuis, M. J. C. Fukkink, Ruben G.
Assessment for learning in Physical Education :
Assessment for learning in Physical Education : Vol. 20 Núm. 2 Pág. 213-234 ARTICULO
2018 Ágora para la educación física y el deporte
Quitério, Ana Luísa Dias
Apoyo docente, compromiso académico y satisfacción del alumnado universitario
Apoyo docente, compromiso académico y satisfacción del alumnado universitario Núm. 35 Pág. 535-555 ARTICULO
2018 ESE
Gutiérrez Sanmartín, Melchor Tomás Miguel, Jose Manuel Alberola, Salvador
Versión española del Sistema de Observación del Clima Motivacional Multidimensional (MMCOS)
Versión española del Sistema de Observación del Clima Motivacional Multidimensional (MMCOS) Vol. 27 Núm. 1 Pág. 11-22 ARTICULO
2018 Revista de psicología del deporte
Fabra López, Priscila Balaguer Solá, Isabel Tomás Marco, María Inés Smith, Nathan Duda, Joan L.
Instructional and motivational classroom discourse and their relationship with teacher autonomy and competence support—findings from teacher professional development
Instructional and motivational classroom discourse and their relationship with teacher autonomy and competence support—findings from teacher professional development Vol. 33 Núm. 2 Pág. 377-402 ARTICULO
2018 European journal of psychology of education
Kiemer, Katharina Gröschner, Alexander Kunter, Mareike Seidel, Tina
Positive Emotions, Autonomy Support and Academic Performance of University Students
Positive Emotions, Autonomy Support and Academic Performance of University Students Vol. 22 Núm. 1 Pág. 10 ARTICULO
2017 Revista de psicodidáctica
Oriol Granado, Xavier Mendoza Lira, Michelle Covarrubias, Carmen G. Molina, Víctor
Um modelo motivacional do envolvimento dos jovens nas aulas de educação física
Um modelo motivacional do envolvimento dos jovens nas aulas de educação física Núm. 31 Pág. 282-291 ARTICULO
2017 Retos
Carraça, Eliana V.
Supported teaching autonomy support
Supported teaching autonomy support Vol. 12 Núm. 43 Pág. 2-4 EDITORIAL
2016 RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte
Moreno Murcia, Juan Antonio
Género y motivación situacional en Educación Física
Género y motivación situacional en Educación Física Vol. 11 Núm. 41 Pág. 281-296 ARTICULO
2015 RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte
Sevil Serrano, Javier Abós Ugarte, Ángel Julián Clemente, José Antonio Murillo Pardo, Berta García González, Luis
A Preliminary Examination of Teachers’ and Students’ Perspectives on Autonomy-Supportive Instructional Behaviors
A Preliminary Examination of Teachers’ and Students’ Perspectives on Autonomy-Supportive Instructional Behaviors Vol. 4 Núm. 2 Pág. 192-221 ARTICULO
2015 Qualitative Research in Education
Ng, Betsy Liu, W. C. Wang, C.K. John
Contexto social, auto-percepciones y compromiso del estudiante
Contexto social, auto-percepciones y compromiso del estudiante Vol. 12 Núm. 32 Pág. 5-32 ARTICULO
2014 Electronic journal of research in educational psychology
Dupont, Serge Galand, Benoît Nils, Frédéric Hospel, Virginie
El trabajo del estudiante y el uso de plataforma de apoyo a la docencia como opciones metodológicas en la universidad.
El trabajo del estudiante y el uso de plataforma de apoyo a la docencia como opciones metodológicas en la universidad. Vol. 9 Núm. 25 Pág. 1129-1154 ARTICULO
2011 Electronic journal of research in educational psychology
Zurita Ortega, Félix Soto González, José Ignacio Zurita Molina, Félix Gallardo Vigil, Miguel Ángel Padilla Zea, Natalia

* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024