The synergistic relationship of perceived autonomy support and structure in the prediction of self-regulated learning. (2009) Sierens, Eline Vansteenkiste, Maarten Goossens, Luc Soenens, Bart Dochy, Filip British journal of educational psychology Núm. 1 Pág. 57-68
- Número de citas: 26 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 11 EDUCACION 13 ECONOMIA 3 DEPORTE 5 LINGUISTICA 1 FILOLOGIAS 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Autonomia e aprendizagem autorregulada na educação básica Núm. 26 Pág. 32 | 2024 | ETD |
Tonelli, Elizangela
Deps, Vera Lucia
|
Adaptación y validación del cuestionario profesor como contexto social (TASCQ) al contexto universitario chileno Vol. 17 Núm. 4 Pág. 113-126 | 2024 | Formación Universitaria |
Loyer, Solange
Pérez-Salas, Claudia
Olate, Ingel D.
|
Different ways of using the budget affect the empowerment and creativity of managers Vol. 68 Núm. 2 Pág. 1-21 ARTICULO | 2023 | Contaduría y administración |
Baú dal Magro, Cristian
Silva, Thiago Bruno de Jesus
Lavarda, Carlos Eduardo Facin
Ferla, Rafael
|
Domain-specific motivation and self-assessment practice as mechanisms linking perceived need-supportive teaching to student achievement Vol. 38 Núm. 2 Pág. 607-630 ARTICULO | 2023 | European journal of psychology of education |
Mendoza, Norman B.
Yan, Zi
King, Ronnel B.
|
The effect of online English learners’ perceived teacher support on self-regulation mediated by their self-efficacy Núm. 40 Pág. 215-233 ARTICULO | 2023 | Porta Linguarum |
Rui, Yanping
Liu, Tao
|
La intención de abandono en jóvenes nadadores | 2023 | Universidad de Málaga |
Caballero Cerbán, Montserrat
|
Parental autonomy support and homework completion Vol. 38 Núm. 2 Pág. 259-268 ARTICULO | 2022 | Anales de psicología |
Valdés Cuervo, Angel Alberto
Grijalva Quiñonez, Christian S.
Parra Pérez, Lizeth Guadalupe
|
The role of work-based learning for student engagement in vocational education and training: an application of the self-system model of motivational development Vol. 37 Núm. 3 Pág. 877-900 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Nouwen, Ward
Clycq, Noel
Struyf, Annemie
Donche, Vincent
|
Controles gerenciais e fatores comportamentais como direcionadores do gerenciamento de resultados Vol. 19 Núm. 53 Pág. 5 | 2022 | Revista Contemporânea de Contabilidade |
Batistella, Ana Julia
Baú dal Magro, Cristian
Dalmutt Kruger, Silvana
Mazzioni, Sady
|
Are teachers’ subjective feelings linked with need-supportive and need-thwarting motivating styles? A cross-lagged pilot study in physical education Vol. 36 Núm. 4 Pág. 1221-1241 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Burel, Nicolas
Tessier, Damien
Langdon, Jody
|
Experiencia educativa focalizada en el personal docente para promover el compromiso escolar. Percepciones de estudiantes Vol. 16 Núm. 1 Pág. 207-230 | 2021 | Ensayos Pedagógicos |
Rigo, Daiana Yamila
|
Teacher as Social Context (TASC) Questionnaire in the Spanish Setting Vol. 26 Núm. 1 Pág. 17-26 ARTICULO | 2020 | Psicología educativa |
Iglesias García, María Teresa
Maulana, Ridwan
Fernández García, Carmen María
García Pérez, Omar
|
Compromiso hacia las tareas escolares. Apoyo a la autonomía y estructura como dimensiones de la clase de nivel primario en educación Núm. 31 Pág. 8-27 ARTICULO | 2020 | Revista CPU-e |
Rigo, Daiana Yamila
|
Relationship of budget utility in empowerment and creativity Vol. 18 Núm. 1 Pág. 81-91 ARTICULO | 2020 | Contextus |
Silva, Thiago Bruno de Jesus
Lavarda, Carlos Eduardo Facin
|
Maladaptive behavior in relation to the basic psychological needs of students in secondary education Vol. 34 Núm. 3 Pág. 601-619 ARTICULO | 2019 | European journal of psychology of education |
Oostdam, Ron
Koerhuis, M. J. C.
Fukkink, Ruben G.
|
Assessment for learning in Physical Education : Vol. 20 Núm. 2 Pág. 213-234 ARTICULO | 2018 | Ágora para la educación física y el deporte |
Quitério, Ana Luísa Dias
|
Apoyo docente, compromiso académico y satisfacción del alumnado universitario Núm. 35 Pág. 535-555 ARTICULO | 2018 | ESE |
Gutiérrez Sanmartín, Melchor
Tomás Miguel, Jose Manuel
Alberola, Salvador
|
Versión española del Sistema de Observación del Clima Motivacional Multidimensional (MMCOS) Vol. 27 Núm. 1 Pág. 11-22 ARTICULO | 2018 | Revista de psicología del deporte |
Fabra López, Priscila
Balaguer Solá, Isabel
Tomás Marco, María Inés
Smith, Nathan
Duda, Joan L.
|
Instructional and motivational classroom discourse and their relationship with teacher autonomy and competence support—findings from teacher professional development Vol. 33 Núm. 2 Pág. 377-402 ARTICULO | 2018 | European journal of psychology of education |
Kiemer, Katharina
Gröschner, Alexander
Kunter, Mareike
Seidel, Tina
|
Positive Emotions, Autonomy Support and Academic Performance of University Students Vol. 22 Núm. 1 Pág. 10 ARTICULO | 2017 | Revista de psicodidáctica |
Oriol Granado, Xavier
Mendoza Lira, Michelle
Covarrubias, Carmen G.
Molina, Víctor
|
Um modelo motivacional do envolvimento dos jovens nas aulas de educação física Núm. 31 Pág. 282-291 ARTICULO | 2017 | Retos |
Carraça, Eliana V.
|
Supported teaching autonomy support Vol. 12 Núm. 43 Pág. 2-4 EDITORIAL | 2016 | RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte |
Moreno Murcia, Juan Antonio
|
Género y motivación situacional en Educación Física Vol. 11 Núm. 41 Pág. 281-296 ARTICULO | 2015 | RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte |
Sevil Serrano, Javier
Abós Ugarte, Ángel
Julián Clemente, José Antonio
Murillo Pardo, Berta
García González, Luis
|
A Preliminary Examination of Teachers’ and Students’ Perspectives on Autonomy-Supportive Instructional Behaviors Vol. 4 Núm. 2 Pág. 192-221 ARTICULO | 2015 | Qualitative Research in Education |
Ng, Betsy
Liu, W. C.
Wang, C.K. John
|
Contexto social, auto-percepciones y compromiso del estudiante Vol. 12 Núm. 32 Pág. 5-32 ARTICULO | 2014 | Electronic journal of research in educational psychology |
Dupont, Serge
Galand, Benoît
Nils, Frédéric
Hospel, Virginie
|
El trabajo del estudiante y el uso de plataforma de apoyo a la docencia como opciones metodológicas en la universidad. Vol. 9 Núm. 25 Pág. 1129-1154 ARTICULO | 2011 | Electronic journal of research in educational psychology |
Zurita Ortega, Félix
Soto González, José Ignacio
Zurita Molina, Félix
Gallardo Vigil, Miguel Ángel
Padilla Zea, Natalia
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024